نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

امر به معروف بدون آموزش، آبرو را به خطر می‌اندازد

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۲:۰۶:۰۶
کد خبر: ۸۴۳۶۱۱
امر به معروف بدون آموزش، آبرو را به خطر می‌اندازد
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر پیش نیازهایی دارد که اگر بدون توجه به آنها انجام شود، ممکن است به منکر کشیده شده و آبروی انسانی ریخته شود.

به گزارش خبر گزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر پیش نیازهایی دارد که اگر بدون توجه به پیش‌نیازهایش انجام شود، ممکن است به منکر کشیده شده و آبروی انسانی ریخته شود.

ولی فقیه (2)

وی با بیان اینکه «آموزش» یکی از پیش‌نیازهای امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: ممکن است کسی اطلاعی از منکری که انجام می‌دهد، نداشته و نیاز به آموزش داشته باشد و در این مرحله امر به معروف بدون توجه به آموزش آبروی او را به خطر می اندازد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ممکن است شخصی مورد آموزش قرار بگیرد، اما در غفلت باشد و در این مرحله لازم است به او تذکر داده شود و در این مرحله نیز هنوز به مرحله اجرای امر به معروف نرسیده‌ایم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پس از مرحله تذکر، مراحل موعظه، نصیحت و خیرخواهی قرار می‌گیرد که لازم است با محبت صورت بگیرد و پس از این مرحله وارد مرحله امر به معروف و نهی از منکر می‌شویم.

وی تأکید کرد: پس از رعایت پیش‌نیازهای امر به معروف و نهی از منکر، باید امر به معروف کنیم و دیگر در این مرحله نباید التماس صورت بگیرد بلکه باید جدیت داشته و محکم امر خداوند را اجرایی کنیم.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال در راستای رسالت‌های امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: برای مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال نباید رودربایستی داشته باشیم و باید با جدیت امر به معروف و نهی از منکر را در این مرحله به اجرا در آوریم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین تأکید کرد: خداوند گفته باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشید و اگر پس از پشت سر گذاشتن پیش‌نیازها به مرحله امر به معروف و نهی از منکر رسیدیم، باید این فریضه را با جدیت اجرایی کنیم چرا که در قرآن آمده است کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را جدی نمی‌گیرند، رو سیاه خواهند شد.

وی عنوان کرد: قرآن می‌گوید اگر اهل امر به معروف و نهی از منکر شدید، ممکن است مورد تهمت و فشار قرار بگیرید و شما باید شکیبایی و صبوری پیشه کنید و اگر در این مرحله ثابت قدم باشید، مقام بالایی نزد خداوند خواهید داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: در متون دینی تأکید شده است که اگر مساجد، نمازهای جماعت و جمعه رونق پیدا کنند، زمینه وجود و ظهور منکرات از میان می‌رود و معروف‌ها جان تازه می‌گیرند.

امام جمعه قزوین به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند اگر کسی منکری را ببیند و در قلبش منزجر نشود، سکوت کند و در عمل نیز اقدامی انجام ندهد، مرده زنده نماست و این کلام حضرت نشان دهنده اهمیت این فریضه الهی است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران و مسئولان در نظام اسلامی نباید تخلف کنند، تخلفات مسئولان و مدیران را مصداق بارز منکر دانست و تأکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی با این همه شهید و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بزرگانی چون شهیدان مطهری، رجایی، بابایی و باهنرها نباید شاهد تخلف از سوی مدیران و مسئولان باشیم و باید در مقابل چنین مدیرانی امر به معروف و نهی از منکر با جدیت اجرایی شود.

آیت‌الله عابدینی به نابسامانی‌های بازار اشاره کرد و با تأکید بر اینکه مسئولان باید نظارت جدی و دقیق بر بازار داشته باشند، ابراز داشت: باید فضای بازار و چند نرخی شدن محصولات مدیریت و کنترل شود و نباید نسبت به این موضوع در شرایط فعلی اقتصادی بی تفاوت بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین بیان کرد: کارگران با اندک حقوقی که دارند در این شرایط آشفته بازار با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و مسئولان نباید در وظایف خود کوتاهی کنند و باید شرایط را به درستی مدیریت کنند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

ولی فقیه (3)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز