مدیرکل کمیته امداد لرستان،خبرداد:

مشارکت ۷۵۳ میلیارد ریالی مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی /تخریب ۸۹ واحد ساختمان ایتام از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در سیل اخیر /همکاری ۳۲۰۰ عامل افتخاری با شورای زکات استان

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۲:۰۸:۲۰
کد خبر: ۸۴۵۰۲۱
مشارکت ۷۵۳ میلیارد ریالی مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی /تخریب ۸۹ واحد ساختمان ایتام از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در سیل اخیر /همکاری ۳۲۰۰ عامل افتخاری با شورای زکات استان
"جاسم محمدی فارسانی"از مشارکت ۷۵۳ میلیارد ریالی مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد در قالب فعالیت صدقات، اکرام و محسنین، زکات، مراکز نیکوکاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  محمدی فارسانی با اشاره به ترویج فرهنگ نیکوکاری و توسعه مشارکت مردمی در برنامه توانمندسازی مددجویان این نهاد به رسانه ها ،اظهار کرد: درآمدهایی که از طریق کمیته امداد جمع‌آوری می‌شود برای رفع محرومیت‌زدایی نیازمندان مطابق ضوابط هزینه می‌شود.

اوضمن اشاره  به ارتباط و هماهنگی با مؤسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری در سطح جامعه  افزود: بهره‌گیری و تعامل با مراکز و مؤسسات نیکوکاری جز اهداف راهبردی امداد در شرایط جدید است.

محمدی فارسانی بااشاره  به تأسیس مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد و واگذاری مدیریت درآمد و هزینه‌ها به این مؤسسات ،تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ مرکز نیکوکاری در محلات با محوریت مساجد زیر نظر هیئت‌امنا فعالیت می‌نمایند، بر اساس ضوابط جذب کمک‌های مردمی و هزینه کرد آن در اختیار هیئت امنای مرکز نیکوکاری می باشد و درسال گذشته بالغ‌بر ۱۱۲ میلیارد ریال جمع‌آوری و هزینه نموده‌اند.

اوبا تأکید به طرح جمع‌آوری صدقه از طریق مشترکین خانگی صندوق‌های نصب‌شده در معابر ،خار نشان کرد: ۱۸۰ هزار نفر از مردم لرستان از طریق صندوق‌های کوچک خانگی به نیازمندان کمک می‌کنند و طی سال ۹۷ بالغ‌بر ۷۴ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال جمع‌آوری و درزمینه، امور معیشتی –درمان بیماران صعب‌العلاج –مسکن –تأمین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان –کمک‌هزینه جهیزیه و کمک موردی در شهرستان‌های مربوطه هزینه شده است.

محمدی فارسانی  به رویکرد نوین این نهاد به جمع‌آوری کمک‌های مردمی ازجمله صدقات به شیوه الکترونیکی اشاره کرد و یادآورشد: کد دستوری #۰۶۶*۸۸۷۷*از طریق تلفن‌های همراه بدون هزینه در تمام شبانه‌روز می‌توان در همه سرفصل‌های امداد وجوه واریزی شامل: صدقات، صدقه سفر، طرح اکرام، زکات و سایر کمک‌ها را در کوتاه‌ترین زمان بدون نیاز هزینه واریز نمود.

کمک ۱۹۴ میلیارد ریالی حامیان به کودکان ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد  لرستان با تأکید بر مشارکت مردم در توانمندسازی و تأمین کمک‌های لازم در کنار خدمات امداد به کودکان ایتام و محسنین ،عنوان کرد: در سال گذشته ۱۹ و ۵۵۰ حامی به‌طور مستقیم حمایت از ۹۶۰۳ کودک ایتام و محسنین را به عهده پذیرفته و بالغ‌بر ۱۹۴ میلیارد ریال به‌صورت نقد و کالا به این خانوارها مساعدت کردند.

او به تداوم اجرای طرح اکرام و ایتام در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: متقاضیان طرح اکرام می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد و یا از طریق سایت www.Emdad.ir نسبت به پذیرش و حمایت مادی از کودکان یتیم در طرح اکرام و کودکان نیازمند با سرپرست بیمار و محسنین شرکت نمایند.

محمدی فارسانی ضمن اشاره به سرانه واریزی حامیان در ماه به کودکان موردحمایت  بیان کرد: سرانه دریافتی هر کودک یتیم از طرف حامیان ۱ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال و سرانه طرح محسنین ۷۴۹ هزار ریال است. با توجه به نیازمندی این عزیزان برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه در سال ۹۸ از طریق حامیان صورت گرفته است.

او به تخریب ۸۹ واحد ساختمان ایتام از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در سیل اخیر اشاره کرد و افزود: حامیان می‌توانند از طریق طرح اکرام در بازسازی منازل شرکت نمایند.

همکاری ۳۲۰۰ عامل افتخاری با شورای زکات لرستان

به گفته این مسئول  شورای زکات در روستاها و شهرستان‌ها به‌عنوان متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات زیر نظر کمیته امداد شکل‌گرفته و در سال گذشته ۱۶۱ میلیارد ریال زکات واجب، زکات مستحبی جمع‌آوری و زیر نظر شورای زکات هزینه شده است.

محمدی فارسانی ضمن اشاره به تعداد روستاهای دارای اقلام مشمول زکات ،گفت: از مجموع ۲۸۶۱ روستای  استان لرستان، ۱۸۱۷ روستا شرایط پرداخت زکات دارند.

اوضمن اشاره  به همکاری ۳۳۰۰ عامل افتخاری زکات در لرستان،تاکید کرد: از این تعداد ۳۷۰ مبلغ روحانی به‌صورت مقطعی و افتخاری در بحث ترویج احیاء فرهنگ زکات مشارکت دارند و مابقی در رده‌های روستا عامل زکات می‌باشند.

مدیرکل کمیته امدادلرستان  هزینه کرد زکات را در دو سرفصل امور محرومین و پروژه برشمرد و گفت: در سرفصل کمک به محرومین ۱۱۷ میلیارد در زمینه تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، معیشت و کمک های موردی هزینه شده است به عبارتی ۷۳ درصد زکات صرف محرومین شده است و در سرفصل پروژه های عمرانی ۴۴ میلیارد ریال در زمینه مساجد، خانه عالم، غسالخانه، حسینیه و سایر پروژه ۲۷ درصد هزینه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز