معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

قیمت کالا در کردستان گرانتر از سایر استانها نیست

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۴:۳۰:۳۱
کد خبر: ۸۴۵۱۵۵
قیمت کالا در کردستان گرانتر از سایر استانها نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ما منکر گرانی ها نیستیم اما این مساله که کردستان گرانتر از سایر استانهاست صحت ندارد و نباید با اعلام آمارهای اشتباه موجب ناامیدی مردم شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین فیروزی در نود و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، گفت: روسای جهاد کشاورزی و سازمان صمت استان باید با رسانه ها مصاحبه و واقعیت های بازتر را برای مردم بازگو کنند. 

وی در این خصوص افزود: نباید اجازه دهیم خلاء های رسانه ای ایجاد شود چرا که عده ای به نام خدمت به اسلام، با استفاده از این خلاء ها تیشه به ریشه اسلام و نظام و انقلاب می زنند. 

فیروزی خاطرنشان کرد: موضوع گرانی در کشور یک واقعیت است اما بسیاری از عوامل این گرانی ها، اقتصادی نیست بلکه سیاسی است و نباید فراموش کنیم که ما درگیر جنگ رسانه ای و اقتصادی با آمریکا هستیم.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه اظهار داشت: ما منکر گرانی ها نیستیم اما این مساله که کردستان گرانتر از سایر استانهاست صحت ندارد و نباید با اعلام آمارهای اشتباه موجب ناامیدی مردم شویم. 

وی افزود: کالاهای تنظیم بازار در کردستان گرانتر از میانگین کشور نیست اما ما به این هم راضی نیستیم چون میانگین درآمد سرانه استان پایین است. 

فیروزی در بخش دیگری از این جلسه یادآور شد: طی جلسات گذشته و طبق تاکید آقای استاندار مواردی از جمله تامین کالاهای اساسی از سوی جهاد کشاورزی با همکاری سازمان صمت، تجدید نظر در توزیع کالاهای اساسی، تقویت نظارت ها در دو بُعد دولتی و اصناف بر بازار و همچنین برگزاری نمایشگاه ها در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد. 

در ادامه این جلسه دستور کار اصلی که ساماندهی بازار میوه بود مورد بررسی قرار گرفت و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این خصوص تاکید کرد: ما با سوداگری در بازار میوه استان مواجه هستیم که باید با آن مبارزه کنیم. 

فیروزی آشفتگی بازار میوه را ناشی از خلاء های نظارتی دانست و افزود: باید در این بازار مداخله کنیم و بهترین ابزار برای مقابله با سوداگران، ابزار اقتصادی و ایجاد رقیب برای آنهاست. 

وی خاطرنشان کرد: باید در بازار، رقابتی ایجاد کنیم که به نفع مردم باشد و قیمت ها تعدیل شود چون حقوق مصرف کننده در اولویت قرار دارد. 

گفتنی است، در این جلسه کارگروهی برای مداخله تخصصی در تامین، توزیع قیمت گذاری میوه در استان، تشکیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز