بازسازى ویرانه هاى سیل عزمى ملى می طلبد

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۱۴:۱۹:۱۴
کد خبر: ۸۴۵۶۴۷
بازسازى ویرانه هاى سیل عزمى ملى می طلبد
حضور همه جانبه و جلسات موثر استاندار و معاونین و مدیریت بحران و دعوت از وزرای دولت و دیگر عوامل مرحمی بر آلام ناشی از سیل اخیر بود.

خبرگزاری برنالرستان - گروه اجتماعی : خسارات بجا مانده از سیل دوازدهم فروردین پلدختر در مسیر کشکان اعم از جاده ی ترانزیتی و تاسیسات زیربنایی و باغات و اراضی کشاورزی و منازل مسکونی در شهر و روستا حجم خسارت را چنان سنگین کرد که کار ازعهده ی مسئولین شهرستان و استان خارج و عزم ملی می طلبید.

 همه نیروهای کشور پای کارآمدند، موضوع اول پاکسازی شهر و روستا از حجم بالای گل و لای ناشی از سیل بود که این امر با کمک همگانی بلاخص نیروهای عزیز سپاه و ارتش و حوزوی و دانشگاهی و بسیج مردمی در کمترین زمان ممکن به پایان رسید.

کمکهای مالی و ایجاد موکبها توسط خیرین درسراسر کشور، پوشش مناطق سیل زده توسط خیرین امری تحسین برانگیز بود وجای تقدیر و تشکر دارد.

 ایجاد پل ارتباطی در پلدختر با مدت زمان کمتر از ۴۸ ساعت توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران کاری بس بزرگ و نشان از توانمندی این نیرو دارد، ایجاد و راه شکافی بین شهرها و روستاها در مدت زمانهایی کم توسط نظامیان مقتدر و متخصصین امر و باز کردن راههای زمینی کاری جهادی و در نوع خود قابل تقدیر و ستایش است.

 پوشش خوب و قابل تقدیر صدا و سیمای استان اعم از برنامه ها و مصاحبه ها و تشویق و گسیل دادن کمکهای مردمی و خیرین کاری درخور شأن بود، حضور همه جانبه و جلسات موثر مدیریت محترم استان جناب دکتر خادمی و معاونین و مدیریت بحران و دعوت از وزرای دولت و دیگر عوامل مرحمی بر آلام ناشی از سیل اخیر بود.

حمایت همه جانبه ی نمایندگان مردم در مجلس و حضور در بین سیل زدگان نیز کاری در راستای وحدت مسئولین و همگامی با کاهش دردهای ناشی ازسیل بود.

در این میان استاندار لرستان با مواضع وحدت بخش توانست امدادگران را در راستای کمک رسانی به دیار سیل زدگان تشویق نماید.

دراین بحران همه آمدند چه بادعوت و چه بی دعوت، اگر بخواهیم بگوییم چه کسانی آمدند باید حجم زیادی از نوشتارمان صرف بیان نام بزرگانی بشود که آمدند و چکمه پوش در بین مردم بودند و حضورشان برای مناطق سیل زده میمون و مبارک بود، بالاترین مقام اجرایی کشور جناب رییس جمهور نیز آمد و علی رغم نقدهایی که بر سخنان و حضورش داریم اما آمد و حجم خسارت را مشاهده کرد.

بخش نیروی فنی دولت در اتصال آب و گاز و برق و تلفن شهرها نیز قابل ستایش است.

امروز ما به عنوان ساکنین پلدختر ومعمولان و روستاهای سیل زده مانده ایم با حجمی از خسارات ناشی از سیل که این خسارات بودجه و اعتباری درحجم بالای ملی می طلبد

آنان که مسئولیت مستقیم در کسب اعتبارات دارند، اعم از مدیران استانی و شهرستانی و نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر باید فرصت را غنیمت بشمارند و تا دستشان می رسد کاری کنند که ویرانه های ناشی از سیل بازسازی شوند، امروز باید همه به فکر آلام روحی و روانی ناشی سیل مردم باشند، هر مسئولی درراستای وظیفه ای که بر دوش دارد باید جانانه کمک کند، مسئولین شهر ما خدمت بی منت را از خیرین و آحاد ملت بیاموزند و تریبون های دفاع از حقوق سیل زدگان را به جولانگاه شانتاژهای سیاسی تبدیل نکنند، هرکس کاری کنند مردم می بینند و این مردم قدردان زحمات مسئولین خویش هستند.

یاداشت: نورالدین محمدى زاده

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز