مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خبرداد؛

اجرای طرح ازدواج به هنگام در قزوین

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۲:۲۴:۴۱
کد خبر: ۸۴۷۴۵۳
اجرای طرح ازدواج به هنگام در قزوین
صدیقه ربیعی از اجرای طرح تبیین ازدواج به هنگام در کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری یکی از سازمان های مردم نهاد استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صدیقه ربیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در نخستین نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده سال 98 گفت: بر اساس مطالعات انجام شده 61 منطقه قزوین دارای بیشترین فراوانی ازدواج در سنین پایین هستند.

وی اضافه کرد: یک سازمان مردم نهاد به منظور شناسایی و احصای تاثیرات ازدواج های سنین پایین در آسیب های اجتماعی، بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، مطالعات و مداخلات خود را در بخش های سلامت و بهداشت، روانشناسی، جامعه شناسی و حقوق توسط چهار گروه متخصص انجام خواهد داد که نتایج آن در شهریورماه اعلام می شود.

ربیعی ادامه داد: برای اجرای این طرح فرمانداران هم باید بخشداران را برای همکاری بیشتر در این خصوص توجیه کنند.

وی گفت: این طرح یک کار فرهنگی است که استمرار آن جهت موفقیت کامل از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مسئول همچنین از اجرای طرح توانمندسازی بانوان در مناطق آسیب خیز خبر داد و افزود: ‌شهر قزوین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که باید شورا و شهرداری هم در این خصوص مشارکت کنند.

به گفته ربیعی در مکاتبه با دستگاه ها از آنها خواسته شد موضوعات و برنامه های خود را ارسال کنند تا براساس اولویت ها برای آنها تصمیم گیری و بودجه ریزی شود.

ربیعی با بیان اینکه در نهایت پنج طرح از بین طرح های ارسال شده مورد تایید قرار گرفت، افزود: آسیب شناسی ازدواج در سنین پایین و تبعات آن، چگونگی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار برای اشتغال و کارآفرینی، راهکارهای کاهش افسردگی در خانواده ها و افزایش نشاط اجتماعی، بررسی کاهش نشاط در زنان و ارتباط آن با استحکام خانواده و بررسی نقش بانوان در تولید کشور و برون‌رفت از مسائل اقتصادی موضوع این پنج طرح هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه های عرضه صنایع دستی زنان در بوستان‌های شهر خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز