مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

کشت پنبه در قزوین دوباره آغاز شد

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۴:۳۷:۲۴
کد خبر: ۸۴۷۴۵۵
کشت پنبه در قزوین دوباره آغاز شد
تورج بنیادی گفت: بعد از سالها تعطیلی؛ کشت پنبه در اراضی کشاورزی قزوین در سال جاری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به عدم استقبال کشاورزان طی چند سال گذشته از توسعه کشت پنبه به دلیل هزینه های بالای تولید، عدم مکانیزه بودن کشت، نبود نیروی کارگری و افزایش هزینه های مربوط به کاشت، داشت و برداشت؛ کشت این محصول با توجه به حمایت های دولت و سیاستهای ویژه در خصوص خرید تضمینی این محصول جانی دوباره گرفت.

وی اظهارداشت: در سال جاری پیش بینی می شود بیش از 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان بوئین زهرا به زیر کشت این محصول برود.

بنیادی میانگین متوسط عملکرد این محصول را  بیش از 4 تن در هکتار برآورد کرد.

به پیش بینی این مقام مسئول؛ امسال 400تن پنبه از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به مزایای کشت این محصول اشاره کرد و گفت: کشت پنبه موجب اشتغالزایی بالا و همچنین حفظ خاک و پایداری تولید در اراضی کشاورزی می شود.

بنیادی اضافه کرد: به طور متوسط با کشت هر هکتار پنبه در استان؛ 5نفر بصورت مستقیم و 10نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.

وی تصریح کرد : با توجه به محدودیت های کم آبی و تغییرات مربوط به خشکسالی در سالهای اخیر  در استان قزوین؛ محصول پنبه با نیاز آبی کم و مقاومت نسبت به شوری خاک؛ امید است  در سالهای آتی شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول باشیم.

بنیادی خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به اشتغالزایی، تامین مواد اولیه صنایع نساجی و کارخانجات پنبه پاک کنی موجود در استان های همجوار مانند البرز، اشتهارد، مرکزی، قم و سایر صنایع وابسته و همچنین رعایت تناوب زراعی و در نهایت حفظ و پایداری تولید از صرفه های اقتصادی مربوط به کشت پنبه در کشور است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز