وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

علت عدم کمبود معلم در سال تحصیلی آینده

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۱:۲۰:۵۸
کد خبر: ۸۴۷۷۴۶
علت عدم کمبود معلم در سال تحصیلی آینده
وزیر آموزش و پرورش گفت:استان البرز بعد از سیستان و بلوچستان و شهر تهران در ردیف استان‌هایی است که سرانه فضای آموزشی در آن از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی  در حاشیه بازدید از دبیرستان شبانه روزی دخترانه طالقان اظهار داشت: در سال تحصیلی 98-97 دغدغه ای برای حضور دانش آموزان مدارس روستایی نخواهیم داشت.

وی افزود: در مدارس شبانه روزی نیز سعی شده است تا امکانات مورد نیاز دانش آموزان فراهم شود. 

وزیر آموزش و پرورش در البرز گفت: مشکل کمبود معلم را نیز در سال جدید تحصیلی شاهد نخواهیم بود. 

وی با بیان اینکه هجمه‌های سنگینی متوجه دانش آموزان کشور است، یادآورشد: توسل به قرآن و اهل‌بیت(ع ) می‌تواند این هجمه‌ها را خنثی کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به برنامه های تابستان امسال برای دانش آموزان پرداخت و افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به ویژه در بخش مهارت آموزی در محوریت قرار دارد.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بخش فضای آموزشی با مشکل مواجه است، افزود: استان البرز ازجمله مناطقی است که در این بخش کاستی دارد به گونه ای که این استان بعد از سیستان و بلوچستان و شهر تهران در ردیف استان‌هایی است که سرانه فضای آموزشی در آن از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی یادآورشد: برای کاهش مشکلات فضاهای آموزشی درالبرز در تلاش هستیم تا کمک های خیرین و اعتبارات عمرانی ملی را به این استان‌ هدایت کنیم.

بطحایی با اشاره به اینکه البرز ازجمله استان‌های مهاجرپذیر کشور است ، عنوان کرد: سرعت ساخت‌وساز فضای آموزشی از سرعت مهاجرت دراین استان عقب‌تر بوده و این موضوع موجب افزایش تراکم بالای دانش آموزی در البرز شده است.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما بر این است که در سال تحصیلی جدید کلاس درسی بدون معلم نماند.

14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز