رییس اداره نظارت بر مقررات ملی ساختمان قزوین:

امور تخصصی ساختمان باید توسط اشخاص واجد شرایط انجام شود

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۳:۲۸:۰۶
کد خبر: ۸۴۸۴۳۲
امور تخصصی ساختمان باید توسط اشخاص واجد شرایط انجام شود
عبدالزاقی گفت: انجام امور تخصصی ساختمان توسط اشخاص واجد شرایط در خصوص ضرورت ساماندهی نرخ خدمات واقعی اجرای ساختمان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حامد عبدالرزاقی رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان استان قزوین در جلسه ای که در خصوص بررسی موانع پیش روی ساختمان سازان شهر قزوین با حضور نمایندگان جمعی از ساختمان سازان شهر قزوین برگزار شد؛ گفت: انجام امور تخصصی ساختمان توسط اشخاص واجد شرایط در خصوص ضرورت ساماندهی نرخ خدمات واقعی اجرای ساختمان ضروری است و باید راهکارهای ساماندهی این موضوع طی جلسه ای مشترک میان اداره کل با سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی شود.

رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان با تاکید بر موضوع ضرورت اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی اجرای ساختمان توسط ساختمان سازان دارای مهارت در این زمینه گفت: مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی روند اخذ آزمون و صدور پروانه تجربی برای ساختمان سازان را در چارچوب قانون و ضوابط تسریع و تسهیل نماید.

وی افزود: به منظور فراهم شدن امکان پیگیری خواسته ساختمان سازان از جمله امر اخذ آزمون و صدور پروانه، نمایندگان آنها نسبت به تهیه لیست اسامی و مشخصات همکاران خود اقدام و برای هر شخص بصورت مجزا مستندات مربوط به اخذ پروانه ساختمانی و یا پایان کار طی سه سال گذشته را جمع آوری نمایند و سپس لیست به انضمام مستندات به اداره کل ارائه گردد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت های مربوط به ظرفیت اشتغال به کار مجریان مقرر شد که از سوی اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد تغییر این موضوع، مشروط به اینکه مجری تجربی خود مالک ساختمان باشد"سرمایه گذار و مجری یکی باشد"، به عنوان دستورکار در هیات چهارنفره استان مطرح گردد و همچنین پیگیری ها به جهت اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

عبدالرزاقی در پایان افزود: بازنگری در ضوابط سرپرست کارگاه های ساختمانی که از سوی سازمان نظام مهندسی اعمال می شود مورد تاکید قرار گرفت و پس از وصول مشخصات ساختمان سازان در اداره کل مقرر شد، جلسه ای مشترک با انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان بابت بررسی امکان عضویت ساختمان سازان درآن انجمن و انجام همکاری های مشترک میان تمامی سرمایه گذاران در بخش ساختمان استان تشکیل شود.

در این جلسه نمایندگان جمعی از ساختمان سازان قزوین ضمن اعلام مشکلات و موانع خود، درخواست هایی را نیز مطرح کردند که گفتگو و بررسی هایی پیرامون آن صورت گرفت و تصمیماتی نیز اخذ شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز