باموضوع توسعه نشاط ومشارکت اجتماعی؛

بیست وپنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مشگین شهر برگزار شد

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۳:۰۱:۲۷
کد خبر: ۸۴۸۴۴۶
بیست وپنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مشگین شهر برگزار شد
بیست وپنجمین جلسه ستادساماندهی امور جوانان شهرستان مشکین شهر باموضوع توسعه نشاط ومشارکت اجتماعی جوانان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش برنا،شنبه28اردیبهشت بیست وپنجمین جلسه ستادساماندهی امورجوانان باموضوع توسعه نشاط ومشارکت اجتماعی جوانان با حضورقاسمی معاون فرماندار،تقدیسی دبیرستاد ،کارشناسان امورجوانان اداره ورزش شهرستان و دستگاههای عضو ستاد درمحل فرمانداری برگزارشد.

دراین جلسه قاسمی معاون فرماندارضمن خیرمقدم وآرزوی قبولی طاعات وعبادات حاضرین درارتباط با موضوع جلسه گفت: شادی و نشاط به عنوان یکی از احساسات ریشه ای مثبت و یکی از ضروری ترین خواسته های فطری و نیازهای روانی انسان، نقش تعیین کننده ای در تأمین سلامت فرد وجامعه داشته و از آنجایی که شادی همواره با خرسندی، خوش بینی و امید و اعتمادهمراه است، می تواند نقش تسریع کنند ه ای در فرایند توسعه جامعه داشته باشد . مسئله نشاط اجتماعی از دو جنبه بسیار مهم، به عنوان یک مسئله اجتماعی و رفاهی قابل طرح و تأمل است.
درادامه تقدیسی دبیر ستاد ساماندهی امورجوانان گفت: در سطحی کلان تر، نشاط اجتماعی رابطه ای تنگاتنگ و دوسویه با هویت ملی دارد .یکی از مهم ترین مؤلفه های مهم و تأثیرگذار هویت ملی، وفاق و همبستگی اجتماعی است. به هر میزان که انسجام و همبستگی اجتماعی در جامعه افزایش یابد، شاهد تقویت و تحکیم هویت ملی خواهیم بود. نشاط اجتماعی از جمله متغیرهای مهمی است که می تواند موجب افزایش انسجام اجتماعی و احساس تعلق افراد به یکدیگر و به اجتماع کلان شود . از طرفی، هر چقدرمیزان همبستگی اجتماعی بیشتر شود، به همان میزان نشاط اجتماعی نیز افزایش می یابد؛ چرا که دامنه روابط و پیوند های اجتماعی افراد افزایش یافته؛ احساس امنیت روانی و اجتماعی، اعتماد اجتماعی و شبکه های حمایتی غیررسمی در جامعه گسترش می یابد و در نتیجه، آرامش، امید و مشارکت پذیری بالا می رود. نتیجه این همه نیزگسترش دامنه و عمق نشاط اجتماعی است .
درادامه نیز هریک ازکارشناسان دستگاههای عضو ستاد نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند و در مورد آنها بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز