به منظور افزایش میزبانی در رشته های ورزشی؛

میزبانی المپیاد استعداد های برتر به سمت متمرکز شدن در استان ها می رود

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۲۱:۴۸:۱۶
کد خبر: ۸۴۸۵۹۷
میزبانی المپیاد استعداد های برتر به سمت متمرکز شدن در استان ها می رود
مدیر کل آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان گفت: هر ساله شهر های میزبان المپیاد استعداد های برتر کمتر خواهد شد و به سمت میزبانی تمامی رشته ها در یک استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ احمد سعادتمند بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی برای دومین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور که با حضور روئسا، دبیران و نواب رئیسان هیات های ورزشی استان کردستان در سنندج برگزار شد، گفت: اولین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور در ۷۸ رشته ورزشی و با حضور ۴۵۰ هزار ورزشکار در مرحله استانی و حضور ۲۱ هزار نفر در قالب تیم های استان در قالب یک المپیک کوچک با هم به رقابت پرداختند.

مدیر کل آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۴۸ مستعد در این المپیاد انتخاب شدند، عنوان کرد: سه رکورد در رشته دو و میدانی در کشور تغییر پیدا کرد و افرادی این رکورد ها را به ثبت رساندند در هیچ مسابقه رسمی کشوری شرکت نکرده بودند.

او افزود: وزارت ورزش و جوانان توانست استان های کل کشور را با بودجه و شرایطی مساوی در این المپیاد شرکت دهد و تا افراد مستعد را پیدا کنند.

سعادتمند با بیان اینکه توجه به ورزش پایه در کشور بسیار کم رنگ شده بود، گفت: توجه به رده پایه در کردستان بسیار زیاد است و نتیجه آن در اولین المپیاد استعداد های برتر کشور کسب رتبه ۱۰ در میان ۳۱ استان کشور را کسب کرد.

مدیر کل آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: استان کردستان در اولین دوره این المپیاد میزانی سه رشته ورزشی را قبول کرد که در دومین دوره آمادگی خود را برای ۱۰ رشته ورزشی اعلام کرده است.

او افزود: هر ساله شهر های میزبان کمتر خواهد شد و به سمت میزبانی تمامی رشته ها در یک استان هستیم.

سعادتمند گفت: انتظار نداشتیم که کردستان بین ۳۱ استان رتبه ۱۰ را کسب کند و این یعنی جزو استان های درجه یک قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز