فرماندار خرم آباد :

لزوم هماهنگی بین دستگاهی در جهت خرید محصولات زراعی کشاورزان

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۱:۵۴:۴۱
کد خبر: ۸۴۸۸۴۵
لزوم هماهنگی بین دستگاهی در جهت خرید محصولات زراعی کشاورزان
"اسد عبداللهی " بر لزوم تغییر شیوه های کشت در مزارع شهرستان تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ عبداللهی در این جلسه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شماره ۲ فرمانداری برگزار شده بود با بیان این مطلب ،اظهار کرد : خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری(مداالظله العالی) و تلاش دولت تدبیر و امید در موضوع تولید گندم به خودکفایی رسیده ایم که استان لرستان و شهرستان خرم آباد نیز در این خصوص نقش مهمی را ایفا کرده اند.

او سپس با تاکید بر لزوم تغییر شیوه های کشت محصولات کشاورزی در مزارع شهرستان، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از زمین های زراعی شهرستان دیم بوده و میزان بارندگی نیز به خوبی پاسخگوی نیاز کشاورزان نیست، باید با حضور کارشناسان خبره،برنامه ریزی دقیقی در زمینه ی تغییر شیوه های کشت در شهرستان صورت بپذیرد تا هم کشاورزان به حق خود برسند و هم موجبات رونق در تولیدات داخلی فراهم گردد.

عبدالهی  تصریح کرد: در موضوع برداشت و خرید محصولات کشاورزی هم نیازمند یک برنامه ریزی مدون هستیم تا صاحبان محصولات کشاورزی بیشترین بهره را از تلاش یک ساله ی خود داشته باشند.

او با اشاره به لزوم هماهنگی بین دستگاهی در جهت خرید محصولات زراعی کشاورزان شهرستان،  خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط با این موضوع و همچنین بخشداران تابعه باید با تعامل و هماهنگی لازم، کاستی های این بخش را مرتفع ساخته و برای خرید، ذخیره سازی و پرداخت به موقع به صاحبان محصولات کشاورزی اقدامات لازم را صورت دهند.

عبدالهی همچنین به موضوع خسارت های سیل به بخش کشاورزی شهرستان پرداخت و  گفت: بیشترین خسارت در این حوزه به کانال های آب رسان و راه های بین مزارع وارد شده که جهاد کشاورزی باید با همراهی راهداری و امور آب، مشکلات را رفع کند که خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

به گفته او  موضوع کشت محصولات آب دوست در شهرستان نیازمند مصوبه ی شورای محافظت از آب استان است و جهاد کشاورزی باید از کشت این محصولات، بدون مجوز شورا، جلوگیری کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز