معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:

روابط عمومی‌ها نگاه از بالا به خبرنگاران نداشته باشند

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۳:۲۲:۲۰
کد خبر: ۸۴۹۳۹۱
روابط عمومی‌ها  نگاه از بالا به خبرنگاران نداشته باشند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تاکید بر انعکاس و ارائه تصویری درست از استان در افکار عمومی گفت: در شرایط کنونی نباید اولین قربانی بی‌پولی ادارات، نشریات مکتوب باشند.

به گزارش برنا از اراک ،  بهروز اکرمی در نشست مشترک مدیران روابط عمومی و رسانه‌های استان مرکزی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود خبرنگاران اخباری همراه با صحت، دقت و سرعت را منتشر کنند، افزود: روابط عمومی‌ها نباید نگاهی از موضع بالا به خبرنگاران داشته باشند بلکه باید رفتاری توام با صمیمت شکل گیرد چراکه روابط عمومی‌ها تسهیل‌کننده دسترسی خبرنگاران به اخبار اداره و مدیران هستند که اگر این اتفاق نیفتد قطعا کار روابط عمومی‌ها اشکال دارد . 

وی تصریح کرد: خبرنگاران روابط عمومی نیستند که هرآنچه مدیران روابط عمومی‌ها گفتند، منتشر کنند، بلکه خبرنگاران باید آزاد باشند، اما انتظار بر این است اخبار صحیح و دقیق منعکس و منتشر شود . 

اکرمی با اعلام موافقت در خصوص پیشنهاد تدوین منشور جامع اطلاع‌رسانی استان مرکزی اضافه کرد: درج خبر در سایت ادارات و تاکید بر برداشتن اخبار از روی سایت توسط روابط عمومی‌ها منطقی نیست بلکه باید اخبار از سوی روابط عمومی‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد . 

وی با بیان اینکه باید تصویری مناسبی از استان در افکار عمومی ارائه شود در غیر این صورت استان متضرر می‌شود، گفت: گاهی با نشست‌ها می‌توان سوءتفاهمات را برطرف کرد، در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند گفت‌وگو هستیم تا به نتایج مثبت برسیم. خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها نیازمند تعامل هستند و باید نشست‌های مشترک، روتین، مستمر و موضوعی داشته باشند.

معاون استاندار با اشاره به ضرورت حمایت از نشریان مکتوب تصریح کرد: در کشورهای توسعه‌یافته که فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیکی توسعه بسیاری دارند، هنوز روزنامه‌ها فعال هستند، چاپ می‌شوند و مورد مطالعه قرار می‌گیرند و این شرایط نیز باید در کشور ما حاکم شود، به مشکلات مالی ادارات اشراف داریم‌، اما روابط‌عمومی‌ها نباید مانع خرید روزنامه‌ها باشند و در واقع نباید اولین قربانی بی‌پولی ادارات، نشریات مکتوب باشند و از طرفی نشریات نیز باید جذاب‌تر و دارای مطالب‌ حرفه‌ای ‌تری باشند.

وی در ارتباط با جابجا‌یی‌ برخی از خبرنگاران و عدم حضور مستمر در یک زمینه‌کاری بیان کرد: مسلما اگر خبرنگاران به لحاظ مالی تامین باشند جابجا نمی‌شود. خبرنگاران در حال حاضر در سخت‌ترین شرایط ممکن کار می‌کنند و روابط عمومی‌ها می‌توانند در این راستا با رویکرد حمایتی سختی کار را کمتر کنند.

اکرمی تاکید کرد: اگر روابط عمومی‌ها با خبرنگاران تعامل نداشته باشند، قطعا روابط عمومی نیستند. نباید فراموش کرد که روابط عمومی‌ها و خبرنگاران در یک طرف میز قرار دارند، کار مشترک انجام می‌دهند و اعمال آن دارای هم‌پوشانی است. مردم به واسطه‌ خبرنگاران باید از هر اخباری مطلع باشند و این امر با تعامل بین خبرنگاران و روابط عمومی‌ها میسر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز