خبرنگار دوران دفاع مقدس:

ذهنیت های منفی مانع توسعه کردستان است

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۴:۵۱:۵۰
کد خبر: ۸۴۹۴۵۸
ذهنیت های منفی مانع توسعه کردستان است
یکی از خبرنگار دوران دفاع مقدس موانع توسعه کردستان را وجود ذهنیت های منفی در مورد این استان دانست و گفت: خبرنگاران می بایست با بیان زیبایی های این استان باعث پاک شدن ذهنیت های منفی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ سلیمان الله مرادی ظهر امروز در نشست تخصصی سالروز سوم خرداد که در سنندج برگزار شد، گفت: در زمان جنگ تحمیلی ساعت پخش خبر در تلویزیون همچون اهتزاز پرچم صبحگاهی در مراکز نظامی اهمیت داشت.

مدیرمسئول روزنامه روژان که در دوران دفاع مقدس خبرنگار صدا و سیمای مرکز کردستان بود، عنوان کرد: ارزش های اعتقادی و میهنی منجر به پیروزی  ایران در جنگ تحمیلی شد.

او افزود:  امنیت موجود در کردستان بسادگی بدست نیامده و آرامش کنونی ما حاصل رشادت ها و ایثارگری های زیادی است.

الله مرادی اظهار داشت: حلقه ای مفقوده در فرهنگ مقاومت مردم کردستان وجود دارد که ناشی از انتقال مفاهیم و اطلاعات ناصحیح از سوی برخی جریانات سیاسی است که در ایجاد ذهنیت های منفی نسبت به این استان تاثیرگذار بوده است.

او افزود: بیشتر افرادی که امروز در عرصه خبر فعالیت دارند دوران جنگ را ندیده اند در حالیکه اهمیت خبرنویسی ارتباط مستقیم با شناخت وقایع گذشته دارد بنابراین می طلبد این افراد تاریخ استان را بویژه در دوران جنگ تحمیلی مطالعه کنند.

الله مرادی اظهار داشت: اگر ایران نبود زخم هایی که بر پیکر حلبچه از سوی رژیم بعثی ایجاد شد هیچگاه جهانی نمی شد.

وی با بیان اینکه خدماتی که انقلاب اسلامی در کردستان ارائه کرده در تاریخ این استان بی نظیر است، افزود: بیان فرهنگ پایداری کُردها در دوران مقاومت و مبارزه با اشرار و ضد انقلاب جزو حلقه های مفقوده است که بسیار کم به آن پرداخته شده است.

مدیر مسئول روزنامه روژان یادآور شد: اگر بپذیریم یکی از موانع توسعه کردستان وجود ذهنیت های منفی در ارتباط با این استان است یکی از وظایف اهالی رسانه پاک کردن این افکار از طریق بیان جلوه های زیبای منطقه بویژه در حوزه فرهنگ پایداری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز