شناسایی ۱۲ هزار بیمار مبتلا به فشار خون در میاندوآب

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۴۹:۱۰
کد خبر: ۸۴۹۵۲۹
رئیس مرکز بهداشت میاندوآب از شناسایی ۱۲ هزار و ۸۳۸ نفر مبتلا به فشارخون و آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در این شهرستان خبر داد. ...

به گزارش برنا آذربایجان غربی، طهماسب غفاری ا ضمن تبریک روز ملی اهدا عضو و با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان میاندوآب گفت: این طرح از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور در میاندوآب و با شعار “فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم” و از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر در فاز اجرایی برگزار می شود.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب افزود: بسیاری از مبتلایان به فشارخون از ابتلاء خود به این عارضه پرخطر بی‌اطلاع هستند و فشارخون نیز عامل بروز بیماری‌هایی از جمله سکته مغزی و قلبی، نارسایی قلبی و کلیوی و … است.

وی با بیان اینکه طبق آمار از هر پنج نفر، یک نفر  مبتلا به فشار خون است، اظهار کرد: طبق آمارها ۲۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال جامعه از بیماری فشار خون رنج می برند.

غفاری با اشاره به اینکه در شهرستان میاندوآب نیز تاکنون ۱۲ هزار و ۸۳۸ نفر دارای فشار خون شناسایی شده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۹ نفر در روستاها و دو هزار و ۸۵۴ نفر ساکن شهر هستند.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب در ادامه به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: غربالگری افراد جامعه، شناسایی افراد دارای فشار خون و درمان افراد دارای فشار خون و مراقبت بعد از درمان از اهداف اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه طرح شامل سه گروه مهم از افراد است، افزود: افراد بالای ۳۰ سال، کلیه زنان باردار و کلیه افراد دارای بیماری های کلیوی و… گروههای مهم و عمده جامعه هدف اجرای این طرح هستند.

غفاری اظهار کرد: در اجرای این طرح تمام ادارات دولتی و غیردولتی همکاری داشته و فاز اجرایی نیز در تمامی پایگاههای سلامت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، در درمانگاه های سپاه و بسیج و …. اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب با بیان اینکه اندازه گیری فشار خون رایگان است، تصریح کرد: مشخصات افرادی که در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند، در سامانه سلامت ثبت شده و در صورت لزوم تحت درمان و مراقبت قرار می گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز