ائتلاف با اصولگرایان آری یا نه

پیرموذن: اصلاح‌طلبان دیر بجنبند پایداری‌ها مجلس آینده را خواهند گرفت

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۱:۵۷:۴۱
کد خبر: ۸۵۰۸۴۷
پیرموذن: اصلاح‌طلبان دیر بجنبند پایداری‌ها مجلس آینده را خواهند گرفت
کمال الدین پیرموذن در گفتگو با وقایع اتفاقیه به واکاوی دولت و مجلس آینده پرداخته است.

به گزارش برنا،در ذیل چکیده ای از این گفتگو را می خوانید: مسئله ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات پیش رو در دستور کار رسانه‌ها قرار گرفته است و شخصیت‌های اثرگذار جریان اصلاحات و اعتدال‌گرایان در این ‌ارتباط نظرات خود را اعلام می‌کنند و محبوبیت اعتدال‌گرایان بستگی به عملکرد دولت دارد.

پیرموذن افزود:دولت دوازدهم باید بیش از گذشته در جهت کاهش نرخ تورم و ایجاد رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای کاهش نرخ اشتغال و در نهایت افزایش رضایت عمومی تلاش کند. در این صورت از سیاست‌های حمایتی جریان اصلاحات برخوردار خواهد شود. هرگونه شکاف در بین این دو جریان کاهش‌ یافته تا در انتخابات مجلس آینده ضمن ائتلاف بتوانند کرسی‌های بیشتری را به دست آورند.

وی در خصوص جایگاه جریانات سیاسی افزود: اگر ائتلاف نکنیم، مردم با صندوق‌ها قهر خواهند کرد. البته اگر به هر علت شکاف دو جریان افزایش یابد و کارنامه دولت در ارائه خدمات به مردم درخشان نشود، احتمال سقوط این ائتلاف وجود دارد. از این ‌رو با توجه به مشکلات روز مره مردم دیگر تمایلی به رای به اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان نخواند داشت.

وی تصریح کرد:البته این به آن معنا نیست که اصولگرایان رأی خواهند داد بلکه به علت عدم موفقیت این دو جریان، مردم پای صندوق رای نخواهند آورد و برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب نیز در اندیشه جدایی از اصولگرایان هستند. هرکس از زاویه دیدگاه خود در این مورد مسائلی را مطرح می‌کند.

وی در خصوص دولت آینده نیز افزود:به طور یقین دولت آینده دولتی متشکل از روحانی و واعظی نیست. از این رو در مقابل انحصارگرایی، باید ائتلاف بین اعتدال‌گرایان اصلاح‌طلبان صورت پذیرد و ضمن انتقاد از رفتار دولتی‌ها، اصلاح‌طلبان نباید به ایجاد شکاف و تنش بیاندیشند بلکه سهم خود را از ائتلاف‌ها افزایش دهند. ازاین‌رو باید به‌جای ایجاد شکاف میان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان به افزایش تعداد  اصلاح‌طلبان در مجلس آینده اندیشید زیرا اگر اصلاح طلبان ذره‌ای عقب ‌نشینی کنند به ‌طور یقین نه اصولگرایان میانه‌رو بلکه پایداری‌ها عنان مجلس آینده را در دستور کار خواهند گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز