فرماندار ساوه:

حضور ملخ ها در مراتع و مناطق مسکونی اصلا نگران کننده نیست

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۱۴:۲۹
کد خبر: ۸۵۰۸۶۷
حضور ملخ ها در مراتع و مناطق مسکونی اصلا نگران کننده نیست
فرماندار ساوه گفت: حضور ملخ های بومی روزهای اخیر در بخش هایی از مراتع و مناطق مسکونی نواحی شرقی این شهرستان مشاهده شده که نگران کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «علی میرزایی» گفت: جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، نهادهای حوزه مدیریت شهری و دهیاری ها در این خصوص تمهیدات لازم را اندیشیده اند.

وی افزود:بررسی کارشناسان اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه نشان می دهد که ملخ های موجود در ساوه به ویژه در مناطق شهر صنعتی کاوه و حوزه دهستان طراز ناهید با گونه های این حشره که از مرزهای جنوبی وارد کشور شدند، تفاوت دارد و آسیبی از ناحیه آن ها وجود ندارد.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: عمر این ملخ های بومی حداکثر ۴۵ روز است و حداکثر تا  ۱۰ روز دیگر از بین می روند با این وجود هماهنگی لازم برای  اقدامات احتمالی از قبیل سم پاشی  و مبارزه در دستور کار است.

میرزایی تاکید کرد: در مناطق مسکونی چه در حوزه شهرها و چه در حوزه روستاها نیز در صورت ضرورت عملیات مبارزه با این حشرات با همکاری جهاد کشاورزی، شهرداری و دهیاری ها صورت می گیرد.

حضور ملخ ها در ساوه از روز پنجشنبه هفته گذشته مشاهده شده و اکنون در شهر صنعتی کاوه، حواشی کویر مشترک میان این شهرستان با استان قم و نیز در زاویه، مامونیه و روستاهای واقع در نوار غربی زرندیه به صورت پرتعداد وجود دارند.

 بارندگی و رطوبت بالای خاک در سال جاری موجب شده که  تخم گذاری های گذشته ملخ ها به حشره و افزایش جمعیت آآن ها بیانجامد.

360 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی در شهرستان های ساوه و زرندیه واقع در نوار شمالی و شرقی این  استان زندگی می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز