در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی پلدختر ،مطرح شد:

استمرار فعالیت های کتابخوانی برای جلوگیری از عوارض روحی پس از سیل /تجلیل از برندگان جشنواره رضوی در شهرستان

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۴۱:۲۳
کد خبر: ۸۵۰۸۹۷
استمرار فعالیت های کتابخوانی برای جلوگیری از عوارض روحی پس از سیل /تجلیل از برندگان جشنواره رضوی در شهرستان
روز یکشنبه جلسه انجمن کتابخانه عمومی علامه جزایری پلدختروکمیته نهضت مطالعه مفیدشهرستان پلدختر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ صبح روز یکشنبه جلسه انجمن کتابخانه عمومی علامه جزایری پلدختروکمیته نهضت مطالعه مفیدشهرستان پلدختر با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان وبا محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی، درمحل سالن فرمانداری شهرستان پلدختربرگزار شد.

 معاون فرمانداری  پلدختر در این جلسه کتابخانه ها را مراکزی ارزشمند و غنی جهت دستیابی نوع بشر به علوم مختلف دانست واظهار کرد: ارزش و اعتبار این مراکز مرهون وجود منابعی است که در این مجموعه ها گردآوری شده است و این منابع در طول تطور تاریخ بشر به اشکال مختلف مثل لوح های گلی،سنگ نوشته،پاپیروس،کاغذ و امثالهم در اختیار جوامع بشری قرار گرفته و امروزه نیز به شیوه های نوینی چون کتب الکترونیکی باعث رونق و اعتلای علمی جوامع بشری است.  

علی رضا  ملکشاهی  با اشاره به نقش پررنگ کتابخانه های عمومی در مرتفع کردن نیازهای فرهنگی جامعه در مواقع اضطرار و بحران ،افزود:  مجموعه کتابخانه های عمومی استان و شهرستان در طول زمان وقوع سیل اخیر با اجرای برنامه های متنوع بویژه  برنامه های فرهنگی شاد و مفرح برای کودکان و خانواده های آنان تحت عنوان طرحهای "بهارمهربانی" و"بهارمهربانی در بهار قرآن"بخشی از روحیه از دست رفته کودکان و خانواده ها را احیا کرده  که این زحمات شایسته تقدیر بوده و انشاء اله با استمرار اینگونه برنامه ها بتوان فشارهای روانی بعد از بلایای طبیعی کاسته شود.

او  همچنین با اشاره  جشنواره رضوی که بصورت سالیانه و سراسری برگزار می شود بر لزوم برنامه ریزی صحیح و اجرای مناسب آن تاکید کرد و گفت:  در این راستا تمامی دستگاههای اداری بایستی پای کار بوده و مجموعه کتابخانه های عمومی را بویژه با توجه به شرایط اضطراری اخیر همراهی کنند تا با اجرای این قبیل برنامه های فرهنگی بتوان در راستای اعتلای فرهنگ جامعه و جلوگیری از عوارض پس

همچنین   رئیس اداره کتابخانه های عمومی ودبیرنهضت مطالعه مفیدشهرستان پلدختر در این جلسه از کسب  رتبه دوم اداره  کتاب خانه های عمومی   شهرستان در ارزیابی عملکرد استانی  خبرداد  و ضمن اشاره به برگزاری هفدهمین دوره جشنواره رضوی و نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت:  جشنواره فوق با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع)و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه در دو بخش فردی و خانوادگی ودر سه بخش کودک،نوجوان،جوان و بزرگسال با معرفی 12منبع  و به شیوه های الکترونیکی،مکتوب و پویش مجازی برگزارشده و نهایتا در داوری نهائی آن 80نفر برگزیده در بخش فردی در سطح ملی و8نفر در سطح شهرستان و در بخش خانوادگی نیز از 8نفرخانواده برتر درسطح ملی و 2خانوار در سطح شهرستان تجلیل به عمل خواهد آمد.

علی محمد  قهرمانی  با اشاره به حادثه سیل اخیر اجرای برنامه های فرهنگی متنوع در قالب طرحهای بهار مهربانی در بهار قرآن در روستاهای چم مهر در بخش مرکزی و دمرود علیا در بخش معمولان و همچنین اجرای برنامه های مشترک با آموزش و پرورش در مدارس را بخشی از برنامه های فرهنگی این مجموعه جهت احیای روحیه و اشاعه نشاط در جامعه برشمرد  و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری سایر دستگاهها و تسری فعالیت های فرهنگی و به ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی در بین اقشار مختلف جامعه بتوان از لحاظ بهداشت روانی نیز کمک شایانی به اقشار آسیب پذیر جامعه کرد.

گفتنی است در این جلسه مصوبات  زذیل به تصویب اعضای انجمن رسید:

مصوب گردید تمامی ادارات جهت تبلیغ هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مشارکت کارکنان و خانواده های آنان در مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی این جشنواره همکاری لازم را با اداره کتابخانه های عمومی داشته باشند

مصوب گردید اداره کتابخانه های عمومی نسبت به تهیه و توزیع شیوه نامه شرکت در جشنواره،فرم مسابقات در تمامی ادارات شهرستان اقدام نماید.

مصوب گردید شهرداری پلدختر اقدامات لازم را جهت تهیه و نصب یک عدد بنر جشنواره رضوی در معابر اصلی شهر با لوگوی پیشنهادی اداره کتابخانه های عمومی بعمل آورد.  

مصوب گردید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باتوجه به خرابیهای بوجود آمده در پروژه کتابخانه شماره2بواسطه سیل اخیر، ییگیریهای لازم را جهت تخصیص بودجه کافی جهت ترمیم ، تکمیل و پاکسازی آن پروژه از گل و لای انباشته شده در آن بعمل آورد.

مصوب گردید با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و جهت اشاعه فرهنگ و سیره رضوی(ع) یکدوره نشست کتابخوان با موضوع بررسی سیره و زندگی امام هشتم(ع)ویژه اعضاء سیل زده کانون بهمراه اهداء بسته های فرهنگی برگزارشود.

مصوب گردید با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و از طریق کانون مساجد و روحانیون مستقردر مساجد روستائی،نسبت به توزیع فرمهای مسابقات و ترغیب جامعه روستائی به مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامات لازم بعمل آید.

مصوب گردید اداره تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ماه رمضان و لیالی قدر تدابیر لازم را جهت توزیع کتب قرآن و ادعیه در مناطق سیل زده سطح شهر انجام دهد.

مصوب گردید جهت ارتقای سرانه فضای مطالعاتی شهرستان،شهرداری پلدختر موضوع امکان سنجی صدور مجوز احداث کتابخانه پستی را در کمیسیون مربوطه طرح و نتیجه نهایی را بصورت مکتوب اعلام نماید.

مصوب گردید اداره کتابخانه های عمومی جهت گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره)یکدوره مسابقه کتابخوانی از کتاب وصایای حضرت امام ره برگزار نموده و از 3نفر از برگزیدگان با اهداء هدایای فرهنگی تجلیل بعمل آید.

مصوب گردید اداره کتابخانه های عمومی همزمان با ماه مبارک رمضان و جهت پاسداشت زحمات اصحاب رسانه و مدیرانی که بیشترین حضور را درجلسات یکسال اخیر انجمن ونهضت مطالعه مفید شهرستان داشته اند با اهداء یک جلد قرآن مجید تجلیل بعمل آید.

مصوب گردید اداره کتابخانه های عمومی از طریق رایزنی با اداره کل کتابخانه های عمومی استان نسبت به تعیین تکلیف اموال فرسوده و بلااستفاده کتابخانه های عمومی اقدام نماید.

    

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز