مدیرکل میراث فرهنگی لرستان،خبرداد:

صادرات بیش از ۲۵۰ هزار دلاری محصولات صنایع دستی استان

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۳:۲۶:۰۱
کد خبر: ۸۵۲۱۳۸
صادرات بیش از ۲۵۰ هزار دلاری محصولات صنایع دستی استان
"سید امین قاسمی" از صادرات بیش از 250 هزار دلاری محصولات صنایع دستی استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ قاسمی در گفت وگو با رسانه ها ،اظهار کرد:  این میزان صادرات به صورت چمدانی به کشورهای مختلف و صادرات بیش از ۲۵ هزار دلار با همکاری اداره پست استان به کشورهای اروپایی و شرق دور بوده است .

او با اشاره به اینکه عمده این صادرات در رشته های البسه محلی ، گلیم ، ماشته ، حرمی و ورشو بوده ،افزود: تهیه کتابچه سه زبانه صادراتی صنایع دستی و بروشور خوشه بافت  استان و همچنین۱۵۰ عکس صنعتی صنایع دستی استان از دیگر فعالیت های ترویج این اداره کل بوده است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه در بحث توسعه وترویج صنایع دستی۱۲ دوره آموزشی در ۱۱ شهرستان به تعداد ۳۶۰ نفر برگزار شده است  ،تصریح  کرد : سال گذشته در بحث برگزاری دوره های کوتاه مدت صنایع دستی هم 22 دوره آموزشی در۱۱ شهرستان با ثبت نام بیش از ۲۲۰۰ هنرجو در ۱۵ رشته آموزشی انجام شده است .

 قاسمی به مستندنگاری دورشته گیوه بافی سنتی و ریسمان بافی سنتی اشاره کرد و افزود : فیلم آموزش گلیم بافی و ورشو سازی و فیلم مستند پیشکسوتان صنایع دستی نیز ساخته شد و در بحث اپلیکیشن های تلفن همراه نیز سه اپلیکیشن آموزش گلیم بافی و معرفی صنایع دستی استان لرستان و اپلیکیشن بازدید مجازی ازکارگاه های صنایع دستی راه اندازی شد .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان در خصوص استانداردسازی کارگاه های صنایع دستی نیز  بیان کرد: از تعداد ۱۵۰ کارگاه صنایع دستی استان بازدید و کلیه کاربرگ های آنها تکمیل و ارسال شده است .

 قاسمی در ادامه به افزایش 45 درصدی مجوزهای چهارگانه صنایع دستی سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد وگفت: با پیگیری های صورت گرفته بازارچه صنایع دستی در شهرهای خرم آباد ، الیگودرز ، دورود و بروجرد با همکاری بخش خصوصی و هنرمندان صنایع دستی دایر شد .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان به رشد 49 درصدی فروش و 41 درصد تعداد غرفه در نمایشگاههای سراسری و منطقه ای در سال 97 اشاره کرد و افزود : جشنواره های صنایع دستی و سوغات ، جشنواره اقوام لرزبان ، جشنواره شب یلدا ، جشنواره بسیج مهندسین ، جشنواره اقوام زاگرس نشین و جشنواره دانشگاه های علمی،کاربردی از جمله برنامه هایی است که با همکاری این اداره کل در سال 97 انجام شد .

قاسمی یادآورشد: در بخش تسهیلات مشاغل خانگی ، تسهیلات اشتغالزایی روستایی ، کمک های مناطق محروم و صندوق کارآفرینی امید نیز مبلغ ۷۰میلیارد ریال به ۱۲۰۰ نفر پرداخت گردیده است .

اوهمچنین برگزاری دو مورد تور آموزشی آشنایی ذینفعان خوشه بافت استان لرستان در استان های قم و فارس و برگزاری کلاس های ویژه صادراتی و برندسازی را از دیگرفعالیت های این اداره کل در سال 97 بر شمرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز