اعلام مهلت دوهفته ای استاندار مرکزی به سازمان صمت برای بررسی پرونده اعتبار کارت رئیس اتاق بازرگانی اراک؛

کارت رئیس اتاق بازرگانی اراک آیا قانون برای رئیس اتاق، اعمال می شود؟ / زمانی، معاون امور استان های اتاق ایران: کارت بازرگانی «منوچهر توسطی» ایراد دارد

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۳:۴۶:۲۱
کد خبر: ۸۵۳۲۴۵
کارت رئیس اتاق بازرگانی اراک آیا قانون برای رئیس اتاق، اعمال می شود؟ / زمانی، معاون امور استان های اتاق ایران: کارت بازرگانی «منوچهر توسطی» ایراد دارد
با عنایت به اعتراض یکی از کاندیداهای هفتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی اراک به حضور «منوچهر توسطی» در انتخابات مذکور موارد ذیل به استحضار می رسد.

به گزارش برنا از اراک ، آقای منوچهر توسطی به عنوان مدیرعامل واحد تولیدی رویان فرآیند اراک و براساس پروانه بهره برداری به شماره 19905 مورخ 19/8/89 در تاریخ 3/9/93 اقدام به دریافت کارت بازرگانی پنج ساله با تاریخ انقضا 3/9/98 نموده و در انتخابات سال 1393 اتاق اراک به عنوان نماینده بخش صنعت در هیئت نمایندگان حضور یافتند.

2. آقای منوچهر توسطی به استناد صلح نامه شماره 29076 مورخ 20/10/96 واحد تولیدی و پروانه بهره برداری شرکت رویان فرآیند را به آقای امید آقاباقری صلح می نماید.

3. طبق ضوابط اتاق بازرگانی آقای منوچهر توسطی موظف بوده هرگونه تغییرات صورت پذیرفته از جمله واگذاری بخش تولیدی شرکت و تبدیل آن به واحد بازرگانی را جهت اقدامات بعدی و تبدیل کارت به غیر تولیدی به اطلاع اتاق بازرگانی ایران برساند که ایشان علیرغم داشتن مسوولیت اتاق، متاسفانه تا این تاریخ موضوع را اعلام ننموده است.»

این بخشی از نامه محمدرضا حاجی پور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خطاب به جواد زمانی، معاونت امور استان های اتاق ایران با موضوع اعتراض به حضور «منوچهر توسطی» در انتخابات اتاق بازرگانی اراک است؛ که معاونت امور استان های اتاق ایران اظهار داشت: در پاسخ به نامه رئیس سازمان صمت استان مرکزی، تاکید داشته ام که بر اساس قانون، چنانچه سازمان صمت بعد از صدور کارت و تایید، متوجه شده که دارنده کارت از شرایط قانونی لازم و اعتبار کارت برخوردار نبوده است، می تواند نسبت به ابطال کارت اقدام نماید.

زمانی بیان داشت: ما معتقدیم براساس ماده قانونی موجود، سازمانی که خود، مجری انتخابات بوده به عدم برخورداری از اعتبار کارت منتقد است که باید خود سازمان، موضوع را بررسی نماید.

وی تصریح کرد: متن نامه تایید می کند که کارت شخص مذکور ایراد دارد و ما نیز می گوییم ایراد دارد؛ منتها براساس تعریف قانون، تصمیم گیری در خصوص ابطال کارت بر عهده سازمان صمت می باشد.

رئیس سازمان صمت استان مرکزی نیز اظهار داشت: نامه معاونت امور استان های اتاق ایران را دریافت کرده ایم؛ و موضوع برای بررسی به معاونت بازرگانی سازمان ارجاع شده است.

اگر چه در این میان، معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی در پاسخ به سوال عطریاس مبنی بر چگونگی روند پیگیری موضوع اعتبار کارت رئیس اتاق اراک، اظهار کرد که «موضوع به حوزه وی ارجاع داده نشده است» ولی استاندار مرکزی در این خصوص برای بررسی موضوع، فرصت دوهفته ای را اعلام کرد.

استاندار مرکزی در پاسخ به سوال خبرگزاری برنا مبنی بر اینکه به نظر می رسد رئیس اتاق بازرگانی با کارتی فاقد اعتبار بر مسند بزرگترین پارلمان بخش خصوصی استان تکیه زده است و نامه ای هم رئیس سازمان صمت استان در این رابطه به معاون امور استانهای اتاق ایران ارجاع داده است و این پرونده شاکیان بسیاری دارد و با توجه به مسئولیت های قانونی که رئیس اتاق بازرگانی دارد جنابعالی چه نظری در این خصوص دارید و آیا شورای گفتگوی استان را با رئیسی فاقد اعتبار ادامه خواهید داد یا نه، گفت:

بنده نامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی را اخیراً مشاهده کرده ام و این موضوع را پیگیری می کنم.

وی تصریح کرد: اگر واقعاً افرادی که در انتخابات اخیر این اتاق انتخاب شده اند، فاقد شرایط لازم برای احراز کاندیداتوری بوده اند، باید بررسی های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

استاندار مرکزی بیان داشت: در حال حاضر نمی توانم در این خصوص نظر دقیقی ارائه کنم، به این علت که سازمان صمت استان مرکزی این پرونده را پیگیری می کند و براساس قانون نیز باید سازمان صمت و وزارت متبوع آن به این موضوع رسیدگی کند.

آقازاده در پایان تاکید کرد: ظرف مدت یک تا 2 هفته آینده این موضوع به صورت دقیق تر رسیدگی خواهد شد و سعی می کنیم که این روند، به صورت قانونی پیش رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز