رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

۲۷ هزار نوآموزان کردستانی در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی شرکت می‌کنند

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۷:۱۳:۵۸
کد خبر: ۸۵۴۳۲۲
۲۷ هزار نوآموزان کردستانی در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی شرکت می‌کنند
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت :پیش بینی می‌شود امسال حدود 27 هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان استان تحت پوشش برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا در کردستان گفت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای بیست و پنجمین سال متوالی در دو مرحله مقدماتی و تخصصی در 14 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان از روز سوم تیرماه امسال آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 300 هزار ریال اعلام شده است، افزود: تمامی مدیران مدارس ابتدایی استان با ثبت نام اولیه نوآموزان در سامانه سناد نسبت به نوبت گیری در سامانه سنجش به آدرس الکترونیکی   h1.iehs.ir/tashkhis/home برای آنان اقدام ‌نمایند. سامانه سنجش با سامانه سناد لینک بوده و برای مدیران مدارس ابتدایی قابلیت رؤیت و استناد است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری دانش‌آموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش‌آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است که هر ساله با مشارکت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل آموزش و پرورش در استان اجرا می‌شود.

رنجبر اضافه کرد: 98 نفر نیروی اجرایی متخصص در 14 پایگاه‌ سنجش سلامت و ارزیابی تحصیلی روزانه 447 نوآموز را از نظر بینایی، آمادگی تحصیلی و معاینات بالینی مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند داد.

او افزود: تمامی عوامل اجرایی و تخصصی پایگاه‌های سنجش در کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای ارائه خدمات بهتر به اولیا و نوآموزان شرکت خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز