مدیر مجتمع فرهنگی، ورزشی ، اقتصادی امیران افلاک :

راه اندازی صندوق قرض الحسنه و پرداخت وام/حمایت موسسه خیریه امیران افلاک خرم آباد از ۱۵۰ خانواده بی بضاعت

۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۲:۲۵:۱۷
کد خبر: ۸۵۴۶۹۸
راه اندازی صندوق قرض الحسنه و پرداخت وام/حمایت موسسه خیریه امیران افلاک خرم آباد از ۱۵۰ خانواده بی بضاعت
مدیر مجتمع فرهنگی، ورزشی ، اقتصادی امیران افلاک خرم آباد با اشاره به مردمی و محله محور بودن این مجتمع گفت: 10 کارگروه جداگانه در این مجتمع فعالیت میکنند و 150 خانوار تحت پوشش حمایتهای این موسسه هستند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مهدی کمالوند در این رابطه گفت: وی به سرمایه گذاری اولیه 270 میلیون تومانی برای آکادمی بدنسازی امیران افلاک اشاره کرد و گفت : ورزشکاران میتوانند با کمترین هزینه و مجهزترین تجهیزات در این باشگاه فعالیت کنند همچنین 50 میلیون تومان نیز خرج حسینیه کرده ایم.

کمالوند به فعالیت دوگانه درآمدزایی و خدمات رسانی مجتمع اشاره کرد و گفت : گروه جهادی کار خدمات رسانی انجام می دهد و گروه فنی مهندسی هم که درآمدزا است با در اختیار گرفتن پروژه ها درصدی از سود آن را به موسسه برمی گرداند.

راه اندازی صندوق قرض الحسنه و پرداخت وام

مدیر مجتمع امیران افلاک خرم آباد  راه اندازی صندوق قرض الحسنه و پرداخت وام 500 - 600 هزارتومانی به نیازمندان را از دیگر فعالیت های مجتمع عنوان کرد و با بیان اینکه گروه خیریه و مددکاری ما نیز به خانواده های بی سرپرست،  بدسرپرست،  سیل زده و نیازمند کمک میکند  گفت : گروه سرمایه گذاری هم داریم که افرادی که مایل هستند میتوانند سرمایه گذاری کنند و با مجتمع همکاری داشته باشند.

گروه پژوهش و گروه املاک از دیگر گروههای مجتمع بود که کمالوند به آنها اشاره کرد و گفت : در گروه پژوهش،  پیگیری میکنیم که در کجا میتوانیم کار کنیم و در گروه املاک هم کار خرید و فروش و رهن و اجاره و ساخت و ساز و... انجام می شود ‌که در راستای تامین معاش خانواده های نیازمند فعالیت میکنند.

کمالوند اظهار داشت : قبل از وقوع سیل و در ایام تعطیلات نوروز در پارک شریعتی ایستگاهی برپا کردیم و در جهت امنیت پارک‌ با نیروی انتظامی همکاری کردیم همچنین نمایشگاه شهدا را هم برپا کردیم و بعد از آن وارد وضعیت هشدار سیل شدیم که به مردم مناطق حاشیه رودخانه کرگانه تا پل بهداری هشدار می دادیم که در معرض وقوع سیل نباشند.

فعالیت گروه های جهادی در پاکسازی مناطق سیل زده

این خیِر به فعالیت گروه جهادی در پاکسازی مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت : از حاشیه پل کرگانه تا پل بهداری و همچنین کوی علی آباد محدوده تحت پوشش ما است و با توجه به میزان توانی که داریم خانواده های نیارمند را تحت پوشش قرار می دهیم.

وی ادامه داد : دوستان و آشنایان با اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی به ما کمک کردند و خیرین و هلال احمر و سپاه هم یاریگر ما بودند.

مدیر مجتمع امیران افلاک به تهیه مواد غذایی چادر و... برای سیل زدگان توسط هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد با در اختیار گذاشتن  اطلاعات و ارقام خانواده های نیازمند به هلال احمر  زمینه کمک به سیل زدگان را فراهم میکردیم ، و از لحاظ تجهیزات هم ، ماشین آلات سنگین را با همکاری سپاه و قرارگاه امام هادی (ع) تهیه میکردیم و همچنین‌ با ارائه شرحی از وضعیت زندگی مردم به خیرین ، آنها نیز با کمکهای نقدی و... با حضور در مناطق سیل زده یاریگر ما بودند.

کمالوند افزود : روند کمک رسانی به مردم همچنان ادامه دارد و با همکاری سپاه اقلام مورد نیاز زندگی مردم را فراهم میکنیم و از لحاظ خوراک و پوشاک هم به طور هفتگی به آنها کمک میکنیم. و با توجه به اینکه خودم ساکن این مناطق هستم با شناخت بیشتر از افراد می توانیم به طور عادلانه تری به آنها کمک کنیم.

استقرار تیمهای پزشکی در مسجد

وی همچنین به استقرار تیم پزشکی به مدت دو روز در مسجد امام رضا (ع) و حسینیه اسدآبادی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و با بیان اینکه با پیگیری های زیاد توانستیم از مردم سیل زده مصاحبه تصویری تهیه کنیم گفت :از این طریق به شهرداری و استانداری اعلام کردیم که برای خانواده های نیازمند سیل زده فضای مناسب زندگی فراهم کنند و به دانشگاه علوم پزشکی هم اعلام کردیم که سطل زباله در این مناطق کم است و باید اقدام جدی شود.

این خیِر ادامه داد : در حال حاضر تقریبا هیچ خانواده ای نیست که موسسه به آنها کمک نکرده باشد و از طریق کمک خیرین برای خانواده هایی که کمک دریافت میکنند سند میزنیم که مشخص باشد هر خانواده ای چه کمکهایی دریافت کرده است.

خبر :رضا میرزایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز