با صدور پیام های جداگانه؛

دعوت مسئولان لرستان از مردم برای شرکت در نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۲۳:۳۸:۳۲
کد خبر: ۸۵۵۵۴۳
دعوت مسئولان لرستان از  مردم برای شرکت در نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی
ئمه جمعه و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در استان لرستان، با انتشار پیام هایی مردم را به مشارکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همزمان با سراسر کشور، در کتابخانه های عمومی استان لرستان درحال اجراست و در همین راستا جمعی از مسئولان استان ضمن حمایت از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی، در پیام هایی از عموم مردم استان جهت شرکت در این جشنواره دعوت کردند.

آیت الله سید احمد میر عمادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد با ارسال پیامی مردم را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی فراخواند. در پیام ایشان چنین آمده است:

«برگزاری مسابقات و جشنواره های سراسری همچون جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از  راهکارهای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه بوده و برگزاری چنین برنامه هایی نقش موثری در گرایش عموم مردم به سمت مطالعه و کتابخوانی دارند.

معرفی سیره ائمه معصومین(ع)، دسترسی آسان به منابع جشنواره و امکان شرکت همگانی برای عموم مردم از مزایای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است و امیدوارم که این برنامه ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور، آحاد مختلف مردم استان را به مشارکت گسترده جهت برگزاری هر چه بهتر این جشنواره ملی در استان دعوت می نمایم.»

 سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در پیامی عموم مردم استان را به مشارکت گسترده در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن پیام استاندار لرستان به شرح ذیل است:

«برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور، گامی مثبت در جهت اعتلای فرهنگ منور اهل بیت(ع) است و مطالعه مفید ه یکی از عوامل مهمّ پیشرفت و اعتلای فرهنگ هر جامعه است، زیرا هر چه سطح بینش جامعه بیشتر باشد، آن جامعه در پیشبرد آرمان های خود موفق‌تر خواهد بود.

روند اجرای این جشنواره از  منظر امکان شرکت تمامی گروه های سنی و بستر سازی شرکت الکترونیکی اقشار مختلف جامعه، بسیار خلاقانه و درخور توجه است.

این جشنواره در ادوار گذشته تاکنون زمینه را برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با منش و سیره ائمه معصومین (ع) فراهم کرده است و در همین راستا جشنواره کتابخوانی رضوی به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از مصادیق بارز کار تمیز فرهنگی است.

در پایان اینجانب از عموم مردم فرهنگ دوست لرستان به ویژه خانواده ها دعوت می نمایم تا با همراهی کودکان و نوجوانان خود در این جشنواره شرکت نمایند.»

در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، از عموم مردم فرهنگ دوست لرستان به ویژه خانواده ها دعوت می نمایم تا با همراهی کودکان و نوجوانان خود در این جشنواره شرکت نمایند.

قاسم ولی زاده، سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان نیز با دعوت از عموم مردم استان جهت مشارکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار داشت:

«برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور، از مصادیق بارز تقویت ارزش های مذهبی در جامعه بوده و گسترش این ارزش های مذهبی و معنوی باعث رفع بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه می شود.

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در معرفی و شناساندن فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) حائز اهمیت است و برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان آحاد مختلف مردم جامعه است».

حجت الاسلام اصغر دانشی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعات استان لرستان  نیز در پیامی همکاری نهاد های فرهنگی و مذهبی با نهاد کتابخانه های عمومی در برگزاری هر چه با شکوه تر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور را خواستار شد. در متن پیان وی آمده است:

 با »عنایت به فرمایشات اکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر شناخت سیره امام رضا (علیه السلام ) و وجود مبارک این امام همام در کشور، هموطنان می بایست بیش از پیش با سیره و منش حضرت امام رضا (ع) آشنایی داشته باشند و لذا برگزاری جشنواره  کتابخوانی رضوی فرصت مناسبی برای این امر است.  اینجانب از آحاد مردم استان دعوت می نمایم تا با حضور در کتابخانه های عمومی، در این جشنواره مهم فرهنگی شرکت نمایند. همچنین از نهاد های فرهنگی و مذهبی انتظار می رود در این راستا همکاری لازم را با نهاد کتابخانه های عمومی داشته باشند.«

حجت الاسلام علی میناپور مدیر حوزه های علمیه استان لرستان نیز در خصوص برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، اظهار داشت:

«در آموزه های ما مسلمانان به مطالعه و کتابخوانی به ویژه در خصوص منش ائمه اطهار(ع)، سفارشات جدی شده است که در همین راستا نیز نهاد کتابخانه های عمومی کشور اقدام به برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نموده است و انشالله عموم مردم، جوانان، طلاب و فضلا با شرکت در این مسابقه مهم فرهنگی، این فرصت را برای احیای مطالعه مفید غنیمت بشمارند».

در پیام حجت الاسلام علی حسینی، امام جمعه شهرستان بروجرد در خصوص برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز چنین آمده است:

«در دین ما از اهمیت به کتاب و کتابخوانی بسیار تجلیل شده است و علما و بزرگان ما در تمامی مراحل زندگی  خود به مطالعه مشغول بوده و بر این امر تاکید داشته اند. از این رو، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ویژه سنین مختلف توسط نهاد کتابخانه های  عمومی با معرفی کتاب های مرتبط با سیره  اهل بیت(ع) در حال اجرا است و انتظار می رود مردم عزیز در این جشنواره  حضور چشم گیری داشته باشند.«

 

همچنین عبدالرحیم رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در پیامی عموم مردم این شهرستان را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.  متن پیام فرماندار بروجرد به شرح ذیل است:

«به رسم چند سال اخیر، امسال نیز جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال برگزاری است. از اهداف این جشنواره  می توان به بهبود فرهنگ مطالعه مفید اشاره نمود و از آنجای که این  گونه برنامه ها  مستقیم باعث فزونی سرانه مطالعه بین اقشار جامعه به وِیژه نوجوانان و جوانان خواهد شد. اینجانب همه مردم و به ویژه خانواده ها را به شرکت در این جشنواره دعوت می نمایم.»

حجت الاسلام جمیاری، امام جمعه شهرستان دلفان نیز ضمن تاکید بر مشارکت گسترده عموم مردم این شهرستان در برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار داشت :

»نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه های عمومی شهرستان در حال اجرا بوده در همین راستا اینجانب از محضر عموم مردم شهرستان دلفان دعوت می نمایم جهت آشنایی با منش اهل بیت(ع) و همچنین بهره مندی از این مطالب ارزشمند که قطعاً تاثیر مثبت  آن موجب پویایی جامعه خواهد شد، شرکت نمایند.«

محمدی محمدی نژاد فرماندار شهرستان ازنا نیز در پیامی عموم مردم این شهرستان را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. در متن پیام وی چنین آمده است:

»اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و این امر ضمن  کمک به غنای ذهنی و فرهنگی افراد جامعه، مقدمات مقابله با  بخش های مخرب  فضای مجازی  را نیز فراهم می نماید، لذا استدعا داریم مردم شریف شهرستان ازنا با مراجعه به کتابخانه های عمومی این شهرستان، نسبت به کسب اطلاع، دریافت منابع و شرکت دوره در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی  اقدام نمایند تا از این طریق با سیره و منش امام رضا (ع) آشنایی بیشتری پیدا نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز