استاندار کردستان:

بانک ها در پرداخت تسهیلات جسورانه تر عمل کنند

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۷:۵۷:۳۳
کد خبر: ۸۵۵۹۸۰
بانک ها در پرداخت تسهیلات جسورانه تر عمل کنند
استاندار کردستان گفت: مستندات معوقات و بازپرداخت تسهیلات بانکی نشان می دهد که مردم کردستان مردمی نیستند که بخواهند پول بانک ها و دولت را بخورند و از بانک ها خواست در پرداخت تسهیلات جسورانه تر عمل کنند. 

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا در اولین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان، گفت: در کردستان صنایع بزرگ نداریم و صنایعی مانند پتروشیمی و لاستیک هم کاری با استان ندارند؛ سایر صنایع هم ضعیف هستند و به کمک بانک ها نیاز دارند لذا باید بانک ها از آنها حمایت کنند.  

او با تاکید بر اینکه مستندات معوقات و بازپرداخت تسهیلات بانکی نشان می دهد که مردم کردستان مردمی نیستند که بخواهند پول بانک ها و دولت را بخورند، از بانک ها خواست در پرداخت تسهیلات جسورانه تر عمل کنند. 

مرادنیا همچنین از گله مندی تولیدکنندگان و بخش خصوصی نسبت به عدم همکاری بانک ها گفت و متذکر شد: برای توسعه استان به تحول نیاز داریم و این تحول نه در خارج بلکه باید در داخل استان ایجاد شود. 

استاندار در خصوص گلایه بانک ها از اینکه برخی افراد تسهیلات را از بانک های دولتی دریافت و در بانک های خصوصی سپرده گذاری می کنند، توصیه کرد بانک های استان طی نامه ای به ریاست محترم جمهور، مشکل را مطرح کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کردستان پیمانکاران یا جهت اخذ تسهیلات به بانک ها مراجعه نمی کنند و یا بانک ها به آنها تسهیلات پرداخت نمی کنند، به بانک ها پیشنهاد کرد از ظرفیت پیمانکاران پروژه های عمرانی استفاده کنند. 

مرادنیا همچنین بلاتکلیفی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر را متذکر و خواستار تعیین تکلیف این واحدها شد و افزود: با ارائه راهکار در راستای تعیین تکلیف این واحدها، هم بخشی از مشکلات مردم حل می شود و هم تسهیلات پراختی به این واحدها بازپرداخت می شود. 

وی از همه بانک های استان خواست راهکاری ارائه دهند تا سهم نیم درصدی استان از منابع و مصارف بانکی کشور، حداقل به یک درصد افزایش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز