دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدرگلستان در جمع دبیران موسسات مردم نهاد:

در هفته مبارزه با مواد مخدر فرصت را غنیمت بشمارید

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۲:۳۸:۴۶
کد خبر: ۸۵۶۲۶۱
در هفته مبارزه با مواد مخدر فرصت را غنیمت بشمارید
محمود روحانی فر گفت: در هفته مبارزه بامواد مخدرفرصت را غنیمت شمرده و حداکثر استفاده را برای تبلیغ و ترویج امر مبارزه در بین آحاد جامعه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلسه هم اندیشی و مشورت جهت برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سطح موسسه ، شهرستان و استان با حضور دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان گلستان و جمعی از دبیران سازمان های مردم نهاد برگزار گردید.

محمود روحانی فر، دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان گلستان در خصوص برگزاری مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: امسال محوریت برگزاری این مراسم را به سازمان های مردم نهاد سپرده ایم تا بتوانند برنامه هایی را در شهرستان های مختلف برگزار نمایند.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد میتوانند کمک شایانی را در بحث مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

روحانی فر در ادامه گفت: طی تحقیقات صورت گرفته در خصوص گرایش به مواد مخدر از سال 1370 تا سال 1397، عوامل فردی بسیار پررنگ تر از عوامل اجتماعی در این زمینه میباشد از این رو وظیفه ما آموزش در رابطه با عوامل فردی و افزایش قدرت "نه گفتن" در جوانان می باشد تا بتوانیم گام های موثری را در این زمینه برداریم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: موسسات مردم نهادی که در این راستا همکاری میکنند درواقع رسالت اصلی این سازمان ها را انجام می دهند.

وی ضمن بیان اینکه هفته مبارزه با مواد مخدر از 30 خرداد تا 6 تیر ماه میباشد، اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند "در جایی که قرار است به نظام و مملکت شما آسیب وارد شود آتش به اختیار عمل کنید" از این رو در موضوع مبارزه با مواد مخدر شما میتوانید آتش به اختیار عمل کنید و اقدامات مثمر ثمری را انجام دهید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ضمن تاکید بر اینکه هدف ما  پررنگ شدن نقش سازمان های مردم نهاد در امر مبارزه است و همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند " اگر دولت کاری را انجام ندهد مردم پای کار می آیند" ،بنابراین سازمان های مردم نهاد با حضور در این عرصه ها بدون هیچ چشم داشت و ادعایی میتوانند بسیار تاثیر گذار باشند، همچنین میتوانیم در هفته مبارزه بامواد مخدرفرصت را غنیمت شمرده  و حداکثر استفاده را برای تبلیغ و ترویج امر مبارزه در بین آحاد جامعه داشته باشیم.

در ادامه علی اصغر سلیمانی دبیر یکی از موسسات مردم نهاد در رابطه با حضور در جلسات شورای هماهنگی اظهار کرد: جلسات اگر به صورت متوالی برگزار شود موسسات فعال با حضور در این جلسات، میتوانند تعامل بیشتری با مجموعه داشته باشند.

وی آمادگی خود را جهت انتشار اخبار و برنامه های سایر تشکل ها جهت آگاهی عموم اعلام کرد و از برگزاری کارگاه " نه به اعتیاد" و "سقوط بی صدا" و همایش پیاده روی خانوادگی با هدف مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

وی همچنین گفت: تشکل های مختلف که برای اجرای برنامه ها و کارگاه های خود نیاز به فضا دارند میتوانند از فضایی که به این منظور در خانه جوانان استان گلستان در نظر گرفته شده است استفاده نماید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز