دام در استان سه برابر ظرفیت مراتع وجود دارد

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۳:۴۸:۰۶
کد خبر: ۸۵۶۳۳۱
دام در استان سه برابر ظرفیت مراتع وجود دارد
رییس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: چرای دام در این استان بیش از سه برابر ظرفیت موجود مراتع است که این روند باعث فقر پوشش مرتعی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرامرز مردانی ظرفیت مراتع استان را ۷۵۰ هزار واحد دامی اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که مازاد سه برابری دام در مراتع استان، موجب تخریب عرصه های ملی می شود.

وی از بهبود وضعیت پوشش مراتع استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بارش‌های بهاری مطلوب موجب افزایش ۲۰ درصدی پوشش مراتع استان در سال جاری شده است.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری میزان برداشت علوفه در هر هکتار مرتع در سال ۹۷ را ۱۲۰ کیلوگرم ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال در هر هکتار بیش از ۱۵۰ کیلوگرم علوفه برداشت شود.

وی، از فقیر شدن پوشش ۶۰ درصدی مراتع استان خبر داد و گفت: در صورت نبود مدیریت ایجاد تعادل بین مرتع و دام، امکان فقیر شده پوشش علوفه ۴۰ درصد مابقی مراتع خوب و متوسط نیز در استان دوراز انتظار نیست.

مردانی، از مدیریت چرای دام در ۳۳۰ هزار هکتار از مراتع استان در سال گذشته توسط این اداره خبر داد و گفت: پارسال پروانه چرای ۱۷۰ بهره بردار متخلف نیز ابطال و اعمال قانون شد.

وی با اشاره به اجرای مدیریت چرای دام در ۳۰۰ هزار هکتار از مراتع استان در سال زراعی جاری در مرحله نخست، تاکید کرد: امسال تشدید اعمال قانون بهره برداران متخلف چرای بی رویه در دستورکار این اداره کل قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز