رئیس سازمان صمت استان گلستان:

تولید ارزش افزوده بالای معادن ید در استان گلستان/ توسعه معادن ید از اهداف سازمان صمت است

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۲:۵۶:۱۵
کد خبر: ۸۵۷۳۴۲
تولید ارزش افزوده بالای معادن ید در استان گلستان/ توسعه معادن ید از اهداف سازمان صمت است
حسینقلی قوانلو گفت: جایگاه ارزش افزوده بخش معدن گلستان بالاتر از این جایگاه دربخش صنعت در سطح کشور است ضمن اینکه معادن ید گلستان در سطح کشور بی نظیر هستند و پتانسیل بالقوه فراوانی جهت توسعه دارند.

به گزارش خبر گزاری برنا؛ حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان در نشستی که به منظور بررسی مشکلات و بیان نظرات بهره برداران معادن تشکیل شد اظهار کرد: رشد معادن و صنایع آن در استان گلستان و همچنین تولید فولاد از میانگین کشوری بالاتر است و این موضوع ظرفیتی بسیار قوی بشمار میرود که امسال یکی از محورهای سازمان صمت استان توجه ویژه به صنایع معدنی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان اگر چه نسبت به سایر استان ها دارای معادن زیادی نیست اما با این حال جایگاه ارزش افزوده بخش معدن گلستان بالاتر از این جایگاه دربخش صنعت در سطح کشور است.

قوانلو ضمن بیان اینکه ارزش افزوده بخش معدن در استان طی یک سال 70 تا 80 میلیارد تومان است، تصریح کرد: با وجود اینکه این میزان ارزش افزوده آن چنان قابل توجه نیست اما دارای ظرفیت های خاصی در بخش معدن هستیم.

وی به وجود معادن ید و صدف کوهی در استان گلستان اشاره کرد و افزود: این معادن در سطح کشور بی نظیر هستند و پتانسیل بالقوه فراوانی جهت توسعه دارند.

قوانلو با تاکید بر اینکه بالغ بر 1500 مورد اشتغال در بخش معادن در سراسر استان ایجاد شده است، در ادامه گفت: معادن زغال سنگ بیشترین میزان اشتغالزایی را در استان داشته است اما متاسفانه ارزش افزوده بالایی ندارد و ما میتوانیم با توسعه معادن ید در بخش تولید و اشتغال شاهد پیشرفت چشمگیری در بخش توسعه معادن  گلستان باشیم.

رئیس سازمان صمت گلستان به رشد 4.7 درصدی واحد های آجر ماشینی و افزایش  18 درصدی تولید صدف کوهی در سال گذشته اشاره کرد و یاداور شد: توسعه معادن کوچک از هدف های سازمان صنعت معدن و تجارت در استان گلستان است و سال گذشته  شاهد رشد بسیار خوبی در صنایع معدنی مرتبط با معادن بودیم  ضمن اینکه تولید سیمان 30 درصد و فولاد 166 درصد نسبت به  سال 96 افزایش داشت.

وی همچنین ضمن بیان اینکه میتوانیم در دل طبیعت و جنگل ها نیز با رعایت استاندارد ها از معادن بهره برداری داشته باشیم، گفت: در بسیاری از کشور هایی که صنایع معدنی در آنها دارای رونق است،از معادن در جنگها و محیط زیست بهره برداری میکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز