زباله های ۲۲۱ روستای قزوین به مجتمع محمدآباد منتقل می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۳:۲۸:۱۳
کد خبر: ۸۵۸۳۲۹
زباله های ۲۲۱ روستای قزوین به مجتمع محمدآباد منتقل می شود
مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: زباله های ۲۲۱ روستای استای شامل بخش های بشاریات، مرکزی بویین زهرا، تاکستان، قزوین، البرز، دشتابی، محمدیه و آبیک به مجتمع محمدآباد منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛اکرم نجفی مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین در این خصوص تصریح کرد: ۳۸۳ روستای استان در بخش‌های رامند، ضیا آباد، مرکزی آوج، آبگرم، طارم سفلی، کوهین، الموت شرقی و غربی زباله‌های خود را به صورت مشترک و در جایگاه‌های اختصاصی دفن می‌کنند که از این میان ۳۵۵ روستا فاقد دهیاری هستند.

به گفته وی، ۲۵۱ روستای استان قزوین در بخش‌های مختلف از جمله دشتابی، رامند، خرمدشت، آبگرم، مرکزی قزوین، طارم،بشاریات، محمدیه و الموت غربی نیز برنامه خاصی برای دفن زباله‌های خود ندارند.

نجفی با بیان اینکه جمع آوری و انتقال پسماند هزینه‌های زیادی را بر دوش دهیاری‌ها تحمیل می‌کند، یادآور شد: تاکنونبراساس بند "و" تبصره ۶۶ قانون بودجه، اعتبارات لازم در این خصوص با هماهنگی دفتر امور شهری و شوراها به حساب شرکت  نصر محمدآباد مجری سایت بازیافت قزوین واریز شده ولی در حال حاضر افزایش هزینه‌های انتقال زباله به مجتمع محمدآباد و محدود بودن اعتبارت، ادامه کار را برای دهیاری‌ها با مشکل رو به رو کرده است.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به موضوع ساماندهی نشدن زباله‌های بین راهی، تصریح کرد:براساس قانون، متولی این کار، وزارت کشور و بخشداری‌ها تعیین شده‌اند، اما بخشداری‌ها اعتبارات لازم را برای مدیریت و جمعآوری این نوع زباله‌ها نداشته و در ضمن هزینه کرد اعتبارات دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیز در این مناطق ممنوع است.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضوابط تدوین برنامه تفصیلی مدیریت پسماند منطقه‌ای را تهیه کرده و در دست ابلاغ دارند، لازم است اعتبار مناسبی برای تدوین این برنامه در استان در نظر گرفته شود.

نجفی افزود: اجرای طرح ساماندهی و مدیریت پسماند تنها یک موضوع مالی نبوده و در این مقطع حساس که درگیر معضلات زیست محیطی نیز هستیم نباید به این مساله نگاه انتفاعی داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز