در یک نشست انجام گرفت:

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل منابع طبیعی لرستان با شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۳:۰۱:۱۳
کد خبر: ۸۵۸۳۶۷
انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل منابع طبیعی لرستان با شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان
تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و هیئت مدیره شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان با هدف بکارگیری ظرفیت های موجود منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  لرستان و هیئت مدیره شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان با هدف بکارگیری ظرفیت های موجود منعقد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستاندر این خصوص گفت: تاثیر جنگل و مرتع بر روی کره زمین بر کسی پوشیده نیست و همه آحاد مردم متوجه شده‌اند که بایستی نگاه ویژه ایی به منابع طبیعی و محیط زیست داشت.

شیرزاد نجفی با اشاره  به وسعت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتاری لرستان که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار آن را اراضی ملی تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: برخی از امور بایستی توسط جوامع محلی و مردم اداره شود که طبق قانون ابلاغی به منابع طبیعی، این کار نو برای اولین بار در منابع طبیعی در حال انجام است.

او کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی را یک‌ چالش بزرگ دانست و افزود: با این تعداد کم نیرو، حفاظت و صیانت از جنگل ها و مراتع در وسعت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار کار را واقعا سخت کرده و در این خصوص بایستی فرهنگ سازی شود.

نجفی تخریب درختان بنه در اراضی ملی کوهدشت، توسط قاچاقچیانی که در استان های کردستان و کرمانشاه به منظور بهره برداری سقز به این مناطق می آیند، شخم بیش از حد مراتع، آتش سوزی ها مخصوصا در شهرستان های کوهدشت،چگنی و پلدختر، برداشت بی رویه موسیر در ارتفاعات گرین، قطع درختان و.... را از چالش های مهم و اساسی منابع طبیعی برشمرد.

در ادامه مجید دریکوند دبیر شبکه سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان لرستان با اشاره به اینکه این تفاهم نامه با هدف گسترش تبادلات و بهره گیری بهینه از توانایی علمی، آموزشی ، پژوهشی و تحقیقاتی در راستای تعمیق و توسعه همکاری های فعال و برطرف کردن نیازهای متقابل میان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان و شبکه سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان منعقد گردیده است،خاطرنشان کرد: این تشکل  دنبال منفعت شخصی نیست و هیچ انتظار مالی و سیاسی هم ندارد و تنها هدف آن کمک به منابع طبیعی و محیط زیست است.

گفتنی است که در این جلسه سرکار خانم مهین نوری، رضا اسدی و احسان پارسا از اعضای هیئت مدیره تشکل های زیست محیطی و منابع طبیعی حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز