مدیر بهداشت محیط اصفهان خبر داد:

علت اصلی هجوم مگس ها به ۲ روستای شرق اصفهان

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۳:۲۱:۴۲
کد خبر: ۸۵۸۸۶۴
علت اصلی هجوم مگس ها به ۲ روستای شرق اصفهان
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: کود انباشته شده در زمین ها، دلیل هجوم مگس ها به ۲روستای بهاران و مورنان در شرق شهرستان اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین صفاری گفت: بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان نشان داد که کود انباشته شده در زمین‌های منطقه، دلیل اصلی افزایش تعداد مگس‌ها و هجوم آنها به خانه‌ها و مغازه‌ها در این روستاها شده است.

وی با بیان اینکه یک واحد دامداری از سال‌های قبل در منطقه فعالیت می‌کرد، اظهار داشت: در این سال‌ها، واحد دامداری توسعه یافت و از طرفی مناطق مسکونی نیز گسترش یافتند بطوری که اکنون منازل در نزدیکی و جوار این واحد قرار گرفته‌اند.

صفاری با اشاره به اینکه این واحد دامداری دارای شبکه جمع آوری کود مناسبی نیست، اضافه کرد: به همین دلیل، کودهای این واحد در زمین‌های اطراف منطقه، انباشته و باعث افزایش و هجوم مگس‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه وجود این کودها، بوی نامطبوعی را در منطقه به همراه دارد، تصریح کرد: ازدیاد مگس‌ها نیز باعث شیوع بیماری‌های روده‌ای، پوستی و چشمی می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه گزارش این پرونده به مراجع قضایی ارسال شد، گفت: بر اساس اقدام‌ها و دستورهای صادر شده، این موضوع به زودی پیگیری و مشکل رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نهادهایی مانند محیط زیست و بخشداری مرکزی شهرستان اصفهان نیز با این موضوع مرتبط هستند، اضافه کرد: ازدیاد و هجوم مگس‌ها در منطقه به حدی است که مردم آنها را جمع آوری می‌کنند و داخل پلاستیک می‌ریزند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز