آماده باش مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۴:۵۲:۰۵
کد خبر: ۸۵۸۹۶۲
آماده باش مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان و ماموران این یگان در سراسر استان برای مقابله با آتش سوزی‌ های احتمالی در مناطق تحت مدیریت خود در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سرهنگ ابوالفضل شعبانی افزود: با توجه به پوشش گیاهی انبوه استان در سال جاری، فرا رسیدن فصل گرما و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه های طبیعی به ویژه مناطق تحت مدیریت محیط زیست، احتمال آتش سوزی در این مناطق بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: به منظور پیشگیری و مقابله با آتش سوزی احتمالی مأموران یگان حفاظت محیط زیست با به روز رسانی تجهیزات در اختیار، آمادگی کامل نسبت به شناسایی نقاط حساس و مستعد آتش سوزی را دارند.

وی گفت: راه اندازی گشت های سیار در مناطق بحرانی و رصد مستمر عرصه ها در این زمینه ضروری است که در این راستا نشست های توجیهی با کشاورزان و دامداران حاشیه مناطق تحت مدیریت به منظور افزایش اطلاعات آنان در حال برگزاری است.

سرهنگ شعبانی از شهروندان و طبیعت گردان خواست در صورت ورود به عرصه های طبیعی استان، از رها کردن ته سیگار، افروختن آتش در عرصه ها، رهاسازی شیشه شکسته، ظروف فلزی و اقدامات مشابه و خطرآفرین خودداری نموده و در صورت مشاهده آتش سوزی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آتش نشانی منطقه از طریق سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی و ۱۵۴۰ محیط زیست اطلاع دهند.

۲۰ درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست است و این اداره به ازای هر ۲۵ هزار هکتار یک محیط بان دارد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز