شهردار گرگان خبر داد:

ایجاد باغ گل در شهر گرگان

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۷:۰۶:۰۵
کد خبر: ۸۵۹۰۲۹
ایجاد باغ گل در شهر گرگان
عبدالرضا دادبود از ایجاد یک باغ گل به مساحت 1 هکتار در شهر گرگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا: عبدالرضا دادبود شهردار گرگان در آیین افتتاحیه اولین جشنواره گل محمدی در شهر گرگان ضمن بیان اینکه مدیریت شهری نگاه ویژه ای به سیما و منظر شهر گرگان دارد گفت: فضای سبز و گل از موضوعاتی است که میتواند در زیبا سازی  چهره شهر بسیار مهم باشد و باعث طراوت بخشی خواهد شد.

وی تصریح کرد: گرگان از شهرهای زیبای کشور است و شرایط بسیار خوبی دارد و در موضوع نظافت و زیبایی زبانزد است و میهمانانی که در گرگان حاضر می‌شوند به این موضوع اذعان دارند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با مشارکت مردم بتوانیم اقدامات بیشتری را در این زمینه داشته باشیم، یادآور شد: یکی از برنامه های سازمان سیما و منظر و معاونت زیر بنایی ایجاد یک باغ گل در زمینی به مساحت تقریبی 1 هکتار است تا هم مردم استان و گردشگران بتوانند از این فضا استفاده نمایند.

در ادامه یحیی ستوده نیا رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهر گرگان اظهار کرد:  به جز برخی محصولات خاص، میتوان گل و گیاه های متفاوتی را در گلستان پرورش داد.

تقریبا چند سالی است که  کاشت گل محمدی در شرق استان و در شهر آزاد شهر و گالیکش آغاز شده است.

وی در خصوص خواص دارویی گل محمدی گفت: این گل  از خانواده گل رز محسوب میشود و خاستگاه اصلی آن قاره آسیا است و در شهرهای فارس و کاشان سابقه کشت طولانی را دارد.

اسانس این گل خاصیت های فراوانی از جمله  درمان تپش قلب ، سم زدایی بدن، کاهش تب و درمان ضایعات پوستی دارد.

وی به برگزاری آیین گل غلطان کودکان زیر یک سال اشاره کرد و افزود: این آیین در بسیاری از شهرها در اولین بهار زندگی کودکان انجام میشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز