طرح های سرمایه گذاری شهرستان چالدران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۴:۵۳:۰۱
کد خبر: ۸۵۹۶۹۲
طرح های سرمایه گذاری شهرستان چالدران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت
در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی، چندین طرح سرمایه گذاری در چالدران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رضا حسینی در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان که صبح امروز در شهرستان چالدران برگزار شد، به ظرفیت های بی نظیر چالدران از جمله اثر جهانی قره کلیسا اشاره کرد و گفت: قره کلیسا بعنوان یک اثر جهانی، شناسنامه، هویت و ظرفیتی بی نظیر برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری منطقه است.

وی افزود: جاذبه ها و آثار تاریخی چالدران و همچنین حادثه عظیم جنگ چالدران، می تواند مورد بازدید بسیاری از گردشگران و علاقمندان به تاریخ و هنر در کشورهای مختلف قرار گیرد که لازم است در این خصوص برنامه ریزی و اقداماتی مثل ایجاد امکانات اقامتی و رفاهی در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه بر لزوم مکان یابی جهت ایجاد ناحیه صنعتی در چالدران تاکید و خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان چالدران ظرف ۱۰ روز نقاط مستعد ایجاد ناحیه صنعتی در این شهرستان را شناسایی و معرفی نماید تا اقدامات بعدی بصورت فوری انجام گیرد.

حسینی همچنین ضرورت احصا و شناسایی اراضی مستعد اجرای پروژه های سرمایه‌گذاری در شهرستان چالدران را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به درخواست های خوب سرمایه گذاری در چالدران خواستار ثبت و پیگیری درخواست ها از طریق پنجره واحد سرمایه گذاری استان در جهت تسریع امور شد.

گفتنی است در این جلسه ۸ درخواست سرمایه گذاری در چالدران شامل درخواست ساخت هتل های ۵ ستاره در آبگرم و قره کلیسا، مرکز پرورش شترمرغ ۱۰ هزار قطعه ای، دامپروری ۵ هزار راسی، مجموعه گردشگری پل شیشه ای، مرکز پرورش ماهیان سردآبی و خاویار، طرح تولید ایمپلنت فک و صورت و واحد بسته بندی حبوبات مطرح و مورد تصویب مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان قرار گرفت و با دستور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مقرر شد طرح های مذکور در سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری ثبت و پیگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز