در مراسم دومین جشنواره تمشک جنگلی ایران بیان کرد؛

توحیدی‌مقدم: صنعت غذا به عنوان یکی از صنایع پیشران از ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی فراوانی برخوردار است

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۰:۳۶:۰۱
کد خبر: ۸۶۰۸۵۱
توحیدی‌مقدم: صنعت غذا به عنوان یکی از صنایع پیشران از ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی فراوانی برخوردار است
فرماندار نکا در مراسم دومین جشنواره تمشک جنگلی ایران گفت: صنعت غذا به عنوان یکی از صنایع پیشران از ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی فراوانی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از نکا؛ عبدالجواد توحیدی‌مقدم در مراسم دومین جشنواره تمشک جنگلی ایران، که در شهرک عباسپور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سطح زیادی از جنگل‌های شهرستان نکا پوشیده از بوته‌های تمشک است از این رو زندگی و بخشی از اقتصاد معیشتی ساکنان این دیار مبتنی بر این موهبت خدادادی است.

وی افزود: صنعت غذا به عنوان یکی از صنایع پیشران از ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی فراوانی برخوردار است.

فرماندار نکا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر «رونق تولید» خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از توان‌ها و قابلیت‌های گردشگری و ایجاد زمینه‌ای پویا و فعال برای توسعه منطقه از اهداف مهم دومین جشنواره تمشک جنگلی است.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند علاوه بر زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل مردمان این خطه، مجالی جهت معرفی ظرفیت‌های شغلی و گردشگری شهرستان نکا و شناساندن توانمندی‌های اقتصادی و رونق تولید فراهم آورد.

مقام عالی دولت در شهرستان نکا  در ادامه خاطرنشان کرد: با ایجاد فرصت اشتغال برای فعالان و کارآفرینان و نیز رشد و توسعه گردشگری به‌عنوان نقطه اتکای درآمد پایدار گامی در جهت رشد اقتصادی لازم شهرستان نکا برداشته شود.

توحیدی‌مقدم در پایان گفت: هر ساله در اواخر فصل بهار مردم روستاهای شهرستان نکا از تمشکی که بر روئیده است می‌چینند. تمشک بومی این منطقه دو نوع دارد؛ نوعی که از اواخر بهار تا اواسط مرداد قابل برداشت است و به تمشک تابستانه مشهور است و نوع دیگر آن تمشک پائیزه نامیده می‌شود و زمان چیدن آن نیز اواخر تابستان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز