در مراسم دومین جشنواره تمشک جنگلی ایران بیان شد؛

احمدی: چیدن تمشک علاوه بر تامین بخشی از خوراک خانواده به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی، درآمد دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۰:۴۴:۳۲
کد خبر: ۸۶۰۸۵۵
احمدی: چیدن تمشک علاوه بر تامین بخشی از خوراک خانواده به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی، درآمد دارد
شهردار نکا گفت: چیدن تمشک علاوه بر تامین بخشی از خوراک خانواده به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی، درآمد دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از نکا؛ سیدمهدی احمدی در مراسم دومین جشنواره تمشک جنگلی نکا اظهار کرد: تمشک به‌عنوان بخشی از نظام غذایی بومی، عمدتا توسط روستاییان چیده می‌شود. آنها معمولا چیدن این میوه را به قصد مصرف انجام می‌دهند و این کار توسط مردان، زنان و کودکان صورت می‌گیرد.

وی افزود: چیدن تمشک علاوه بر تامین بخشی از خوراک خانواده به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی برای آنها درآمدی را نیز به همراه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به خواص میوه تمشک عنوان کرد: تمشک هم به صورت خام و هم در تهیه مربا، شربت، ژله، مارمالاد، کمپوت و سرکه استفاده می‌شود. جوانه گیاه تمشک نیز مصرف خوراکی دارد بدین صورت که جوانه‌ها را از شاخه جدا کرده و پوست و تیغ آن را می‌گیرند و میل می‌کنند.

شهردار نکا با بیان اینکه میوه تمشک هدیه بهاره و تابستانه جنگل‌های نکاست، خاطرنشان کرد: شادابی شکوفه‌های تمشک و قهقهه میوه آن آدمی را به ذوق می‌آورد. میوه‌های ترش و شیرینی که به انسان لذت زندگی می بخشد و او را به گشت و گذار در طبیعت فرا می‌خواند.

احمدی در ادامه عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی با هدف ایجاد اوقاتی شاد و مفرح برای مردم و معرفی محصولات بومی یکی از ضروریت‌های اصلی شهرستان نکا با ظرفیت‌های بی‌شمار طبیعی، کشاورزی، دامداری و صنعتی است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تحقق شعار «رونق تولید» بر آن شدیم تا بزرگترین جشنواره تمشک جنگلی ایران را برای دومین بار در مکان شهرک شهید عباسپور برگزار کنیم.

احمدی در پایان گفت: امید است این جشنواره بخش کوچکی از موزه مردم شناسی شهرستان نکا باشد و بتواند ابعاد مختلف و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان را معرفی کند و تا سالیان سال تداعی کننده رخدادی نیک در حافظه جمعی شهروندان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز