مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان:

در پیک مصرف دچار مشکل خواهیم شد/خسارت ۴۸ میلیاردی سیل به آب روستایی

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۴:۵۶:۱۶
کد خبر: ۸۶۱۰۸۷
در پیک مصرف دچار مشکل خواهیم شد/خسارت ۴۸ میلیاردی سیل به آب روستایی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان با بیان اینکه با وجود ۲۲۰ هزار مشترک روستایی و با این شرایط، در پیک مصرف دچار مشکل خواهیم شد، به خسارت 48 میلیارد تومانی سیل، رانش و طوفان به تأسیسات آب روستایی گلستان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا: بهزاد هرمزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان ضمن اشاره به اینکه ۷۷ روستای استان در شهرهای آق قلا، رامیان، علی آبادکتول، کردکوی، کلاله، گالیکش، گرگان، گنبدکاووس، مینودشت و مراوه تپه آب لوله کشی آشامیدنی ندارند، تصریح کرد: برای تکمیل کل پروژه های آب و فاضلاب روستایی استان دو هزار میلیارد تومان پول نیاز است، درحالی که کل بودجه مصوب ما در سال ۹۷ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که از این رقم تنها ۶۴ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه حجم ذخیره آب مخزن استان ۹۰ هزار مترمکعب است، تاکید کرد: با وجود ۲۲۰ هزار مشترک روستایی و با این  شرایط، در پیک مصرف دچار مشکل خواهیم شد.

مدیر عامل آب روستایی استان گلستان گفت: در سه سال گذشته از محل صندوق اعتباری توسعه، حفر ۳۰ حلقه چاه، اجرای ۳۸۰ کیلومتر شبکه آب شرب، بهسازی ۱۲ دهنه چشمه، اجرای ۱۵۰ کیلومتر خط آب  و تکمیل ۲۴ هزار مترمکعب مخزن آب اتفاق افتاد.

وی از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دو پروژه فاضلاب در تلور و هفت روستا در غرب استان خبر داد و خاطر نشان کرد: هزینه این پروژه ها  ۳۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ روستا در سال ۹۷ از نعمت آب شرب برخوردار شدند، اظهارکرد: درصد برخورداری روستاها از آب شرب را از ۶۹.۸ درصد به ۷۱.۵ درصد رساندیم.

هرمزی تصریح کرد: در سفر وزیر نیرو در بهمن ۹۷، مجتمع قرناوه مراوه تپه افتتاح و هفت روستای فاقد آب از این نعمت برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه پایداری شبکه نیز در کنار کمیت موضوع بسیار مهمی است ، تصریح کرد: برای سال 98 و 99 مبلغ  ۱۱۲ میلیارد تومان مصوب شده است تا در زمینه آبرسانی و پایداری شبکه هزینه شود.

هرمزی در ادامه  با بیان اینکه خسارت ها در سیل به واسطه هدایت نامنظم آب بود، به میزان خسارت وارده به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی در حوادث سیل، طوفان و رانش زمین اشاره کرد و بیان داشت: در حوادث فوق  ۴۸ میلیارد تومان به تأسیسات آب و فاضلاب روستایی خسارت وارد شد و آب 50 درصد روستاهای تحت پوشش شرکت آب روستایی  با ۱۰۰ هزار مشترک قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت آب روستایی در روزهای ابتدایی سیل درصحنه حضور داشت، گفت: در آن زمان علاوه بر کنترل آب های بسته بندی، کیفیت آب در مناطق سیل زده را نیز رصد میکردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز