رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبرداد :

️احداث ۳۲۰۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده لرستان / ۵۱ هزار هکتار باغ در سطح استان وجود دارد

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۲:۰۰:۱۵
کد خبر: ۸۶۵۱۳۰
️احداث ۳۲۰۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده لرستان / ۵۱ هزار هکتار باغ در سطح استان وجود دارد
" عبدالرضا بازدار" از️احداث ۳۲۰۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده لرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بازدار امروز در گفت وگو با خبرنگاران توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و دیم استان را فرصتی برای رونق اشتغال و درآمدزایی دانست و اظهارکرد: با توجه به نوع توپوگرافی و همچنین شرایط جوی توسعه باغات در اراضی شیبدار و دیم استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

او  در  تشریح عملکرد  حوزه توسعه باغات در اراضی شیب دار استان،افزود:  در دو سال گذشته در لرستان ۳۲۰۰ هکتار از این اراضی به کشت باغات اختصاص یافته است.

 بازدار توزیع ۸۰۰ هزار اصله نهال در بین مردم را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی لرستان برای توسعه باغات در اراضی شیب دار برشمرد وتصریح کرد: در برخی موارد چاله‌کنی در این اراضی جهت کشت باغات نیز توسط این سازمان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برای توسعه باغات در اراضی شیبدار و مدیریت رواناب‌ها ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است،  عنوان  کرد: در کنار توسعه باغات در اراضی شیب دار توسعه گیاهان دارویی را داشتیم.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد لرستان دارای ارضی شیب دار و تپه ماهور است ، یادآورشد: توسعه باغات در اراضی شیب دار می‌تواند به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

بازدار با تاکید بر مشارکت مردم در توسعه باغات در اراضی شیب دار، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود سالانه ۲۵۰۰ هکتار توسعه باغات را داشته باشیم این در حالی است که ۵۱ هزار هکتار باغ در سطح استان وجود دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز