معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل

مسیر گردشگری وسایل نقلیه در جنگل فندقلو نمین تصویب شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۲:۲۹:۵۴
کد خبر: ۸۶۵۶۸۳
مسیر گردشگری وسایل نقلیه در جنگل فندقلو نمین تصویب شد
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب مسیر‌های گردشگری موتورکراس و خودرو‌های آفرود در جنگل فندقلو نمین خبر داد.

به گزارش برنا، ناصر محمودی، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جنگل فندقلو چند مسیر تعریف شده است.

وی افزود: از جمله مسیر گردشگری کوهنوردی، مسیر گردشگری با تراکتور، تورگردی با خودرو‌های آفرود، اسب و گاری و مسیر گردشگری با موتور کراس و ماشین‌های برف پیما مصوب شده است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: تمامی مسیر‌ها در قالب طرح جامع گردشگری فندقلو مصوب شده و با رعایت ضوابط نیز اجرا خواهد شد.

به گفته محمودی علاوه بر این کاربری‌های نیز در طرح جامع پیشنهاد شده که شامل مجموعه‌های ورزشی، هاکی روی چمن، سوارکاریف چوگان، پیست اسکی و مجموعه‌های تفریحی است.

وی ادامه داد: در عین حال راه اندازی پارک ژوراسیک جنگلی، مجموعه ورزشی گلف و محوطه آموزشی، مجموعه ورزشی و تفریحات آبی، پناهگاه و ورزش‌های زمستانی، مجتمع تفریحی و بالن سواری و اقامتگاه‌های گردشگری موقت و دائمی به همراه خانه‌های رختی و دهکده روستایی دیگر پیشنهاد‌های توسعه گردشگری منطقه است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به بررسی طرح‌های پیشنهادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز زیرسازی و آسفالت مسیر به مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شرف اجرا است.

محمودی به موافقت اولیه با ۴ اقامتگاه بوم گردی روستا‌های اطراف این جنگل در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اقامتگاه‌ها در روستای آرپا تپه، بریس، خانقا علیا و سو‌ها احداث می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین اجرای محوطه گردشگری و هتل در دهکده گردشگری حیران نیز برنامه ریزی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز