کوچ غمگنانه ی مهتاب

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۲:۵۷:۱۳
کد خبر: ۸۶۷۸۸۱
کوچ غمگنانه ی مهتاب
مهتاب بازوند (بیرانوند) انسانی خوش اخلاق، شاعری زبردست و غزلپرداز و بانویی پاک و مهربان بود.

خبرگزاری برنالرستان - گروه فرهنگی : ایشان فرزندخلف عزیزبیرانوند، شاعرپرآوازه ی شعرلکی، همان پیرمکتب نرفته ای است که یکی از افتخارات شعر لرستان شد.

از خیلی وقت پیش، مهتاب بیرانوند را می شناسم آشنایی ما با این خواهرعزیزو پرآوازه،  به بیش از ۲۰ سال پیش برمی گردد آن گاه که کارشناس ادبی آموزش و پرورش لرستان بودم.

مهتاب بیرانوند یکی از کسانی بود که درجه و مرتبه ی هنری و شعری ایشان، بسیاربالاتر از دیگران بود به همین جهت در دوران دانش آموزی، ایشان را با سایر دانش آموزان مقایسه نمی کردند بلکه به عنوان چهره ی ممتاز جشنواره های کشوری معرفی و ازایشان به شکل ویژه تقدیر می شد.

بانوی غزل لرستان، در تب و تاب انجمن های ادبی، همیشه نقش آفرین بود و نیز در تربیت شاعران کودک درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از خود یادگارها گذاشت.

مهتاب بازوندها، موگویی ها، سالاروندها، کرم الهی ها، مرادی ها، صالح ها، گودرزی ها، والی زاده ها، ساکی ها، حسنوندها، کشوری ها، عالیخانی ها، ملایری ها و بسیاری از چهره های شاخص شعر، هنر و ادبیات این اقلیم، محصول یک دوره، کارکارشناسانه و جدی و هدفمند درمعاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با سکانداری هفت ساله ی  استادعلی پیریایی  ذکرش درخیل نیکان بخیرباد!- و همزمان کارهنری در اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت لرستان بود.

امروز، نازنین بانوی غزل لرستان  مهتاب بازوند شاعر مجموعه ی "گنجشک ها فردا برایم حرف ها دارند" به خدای خود پیوست و رخ درنقاب خاک کشید همچنان که سال های پیش، دراوج شکفتگی، شاعرمجموعه ی"برای آن که دلم یاد آسمان نکند" زنده یاد  بهمن کرم الهی، نیز غزل خداحافظی خواند و شادروانان حامد کریمی، مجتبی ایمانی و..‌‌..

...و دنیا گذرگاهی است که دیریا زود همه از آن می گذریم اما یادها و خاطرهای ماندگاراست که مثل صدا درگوش زمانه می پیچدومی ماند!

کوچ غمگنانه ی بانوی شعراین حوالی را به جامعه ادبی ایران و زبان فارسی، هنرمندان، شاعران و اعضای خانواده به ویژه "گرین خم لرستان" استاد عزیزبیرانوند  پدرسوگوار  و جناب آقای محمدپور، همسرباوفا و فرهیخته ی ایشان تسلیت می گوییم!

علی گودرزیان ع پایدار

مشاور رسانه ای استاندار لرستان

پانزدهم تیرماه۹۸

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز