معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:

سال گذشته صلاحیت ۱۲ داروخانه در گلستان لغو شد/ ۱۷ درصد معتادان زیر ۱۸ سال سن دارند

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۷:۲۴:۰۱
کد خبر: ۸۶۸۱۰۰
سال گذشته صلاحیت ۱۲ داروخانه در گلستان لغو شد/ ۱۷ درصد معتادان زیر ۱۸ سال سن دارند
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن بیان لغو صلاحیت فنی ۱۲ داروخانه در سال گذشته در استان اظهار کرد: ۱۷ درصد معتادان زیر 18 سال سن دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد صلبی ضمن بیان اینکه 7 مرکز دولتی ترک اعتیاد در بیمارستان های دولتی فعال هستند، افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدرمبلغ 700 میلیون تومان برای بیماران معتاد بی بضاعت در نظر گرفته شده است که سالیانه افزایش پیدا خواهند کرد.

صلبی در خصوص بیمه بیماران درگیر اعتیاد افزود: در حال حاضر و در سال 98 بیمه برای این عزیزان در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به عدم بازدارندگی احکام صادر شده برای قاچاقچیان، اظهار کرد: با توجه به سود بالایی که نصیب قاچاقچیان می شود، پس از رهایی دوباره به سمت قاچاق و فروش مواد مخدر روی می آورند.

وی ضمن بیان اینکه متاسفانه مصرف سیگار در بین زنان در حال افزایش است، تصریح کرد: میزان مصرف مواد مخدر در آقایان چهار برابر خانم ها است و ۱۷ درصد معتادان هم زیر 18 سال سن دارند.

وی از کاهش میزان مرگ ومیر حاصل از اعتیاد در استان گلستان خبر داد و افزود: در سال ۹۷ حدود 7میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای مراکز ام ام تی هزینه شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطر نشان کرد: در خصوص بیماران خاص میزان ۷۰ درصد مساعدت دارویی صورت میگیرد که  سال گذشته دو برابر اعتبار سازمان غذا و دارو در این زمینه هزینه کردیم.

صلبی با اشاره به کمبود ۳۵ قلم دارو در گلستان، افزود: داروخانه ها به عنوان یکی از سالم ترین مراکز ارائه خدمات هستند اما متاسفانه برخی مواقع شاهد بروزً تخلفاتی در این مراکز نیز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه 40 درصد محصولات قاچاق متعلق قاچاق فرآورده های آرایشی و بهداشتی است، اذعان داشت: سال گذشته ۱۲ مورد لغو صلاحیت فنی داروخانه داشتیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز