فرمانده سپاه نینوا گلستان:

تعمیر ۳۵ مدرسه سیل زده با کمک بانک ها / تحویل ۱۲۶ واحد تعمیری

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۹:۴۸:۳۵
کد خبر: ۸۶۸۱۳۰
تعمیر ۳۵ مدرسه سیل زده با کمک بانک ها / تحویل ۱۲۶ واحد تعمیری
فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه 35 مدرسه سیل زده با کمک بانک ها تعمیر خواهد شد افزود: تاکنون ۱۲۶ منزل مسکونی در آق قلا، گمیشان، مراوه تپه و مینودشت تعمیر و به مردم واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار حسین معروفی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان در رابطه با طرح جهاد همبستگی جهاد ملی اظهارکرد: این طرح از سوی سپاه و بسیج برای کمک به دولت و مردم در سه حوزه مسجد، بانک و صاحبان اصناف مطرح شد.

معروفی ادامه داد: ۲۰ استان درگیر سیل شدند و خسارات به حدی بالا بوده که دستگاه های مربوطه به تنهایی نمی توانند خدمت رسانی را در اسرع وقت انجام دهند به همین دلیل است که این طرح را در سطح کشور اجرایی می کنیم.

وی تصریح کرد: همانطورکه در سیل گلستان در کنار مدیریت بحران استان تلاش های فراوانی صورت گرفت، اکنون هم تمام همت خود را برای کمک به مردم در زمان پس از سیل  بکار خواهیم برد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: فعال کردن گروه های جهادی برای خدمت به مردم ازنکات مهم حکم رهبر انقلاب است و بایستی ازتوان گروه های جهادی دراین زمینه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در جریان سیل 1500 گروه جهادی، 750 طلبه وهمچنین حلقه صالحین از سراسر کشوردر قالب گروه های جهادی به خدمت به مردم سیل زده استان پرداختند.

وی تصریح کرد: این طرح متعلق به آحاد مردم بوده و در آن هر کسبه یک کالا، هر مسجد یک منزل و هر بانک یک مدرسه اجرا خواهد شد.

وی افزود: سپاه خراسان جنوبی مامور تعمیر ۲۰۰ واحد شده و همچنین تعمیر ۴۰۰ واحد هم در شهرستان آق قلا به سپاه نینوا گلستان واگذار شده است.

معروفی اضافه کرد: علاوه بر این تعمیر ۵۰۰ واحد مسکونی هم هدیه فرمانده کل سپاه به مردم گلستان است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان یادآور شد:  در این طرح جلسات متعددی را با دستگاه های دیگر مانند بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی برگزار کردیم و مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در اولویت هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۲۶ منزل مسکونی در آق قلا، گمیشان، مراوه تپه و مینودشت تعمیر و به مردم واگذار شده است و تعمیر ۱۳۷ منزل را هم در دست اجرا داریم که به زودی تحویل داده می شود.

معروفی ضمن اشاره به اینکه 2 واحد مسکونی در شهرستان مینودشت ساخته و تحویل داده شد، اظهار کرد: ۲۹ واحد در حال ساخت داریم و نقطه یابی هزار و ۵۹۵ منزل تعمیری را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه تعمیر ۳۵ باب مدرسه را هم با کمک بانک انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: تا قبل از بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید مدارس را آماده کنیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان از کمک ۳۵۰ میلیون تومانی اصناف به طرح جهاد همبستگی خبر داد و گفت: با این مبلغ ۲۵۰ اجاق گاز، ۲۵۰ پنک و ۵۰۰ دست ظروف آشپزخانه بین سیل زدگان توزیع شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز