رئیس پلیس راه گلستان خبر داد:

رشد تخلفات حادثه ساز در سه ماهه ابتدای سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۹:۵۰:۱۱
کد خبر: ۸۶۹۳۷۶
رشد تخلفات حادثه ساز در سه ماهه ابتدای سال ۹۷
رئیس پلیس راه گلستان گفت: در سه ماهه ابتدای سال 97 شاهد رشد 5 درصدی تخلفات حادثه ساز در استان بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ علی عبدی در جمع اصحاب رسانه استان گلستان از رتبه دوم گلستان در بین ۳۵ قرارگاه پلیس راه کشور در کاهش تصادفات در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال میزان کشته شدگان تصادفات ۲۷ درصد و میزان مجروحان ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی ضمن بیان اینکه محورهای فرعی و راه های روستایی حدود ۷۰ درصد راه های استان را شامل می شوند، تاکید کرد: از مجموع تصادفات، ۵۹ درصد در محورهای اصلی و ۴۱ درصد در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است.

رئیس پلیس راه گلستان گفت: 28 درصد آمار تصادفات بین ساعت ۱۶ الی ۲۰ اتفاق می افتد و ما شاهد رشد 5 درصدی تخلفات حادثه ساز در سه ماهه ابتدای سال 98 بودیم.

وی با تاکید بر اینکه  ۴۰ درصد فوتی های ناشی از تصادفات سه ماهه نخست امسال مربوط به موتورسیکلت سواران است، یادآور شد: ۱۳ درصد از فوتی ها نیزعابرین پیاده بودند.

عبدی در رابطه با سن رانندگان در تصادفات گفت: ۳۲ درصد تصادفات در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال، ۲۷ درصد در رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال و ۱۶ درصد در رده سنی ۴۵ تا ۵۵ سال رخ می دهد.

رئیس پلیس راه گلستان گفت: عدم توجه رانندگان به جلو، رعایت نکردن حق تقدم در عبور و مرور و  رعایت نکردن سرعت مطمئنه از عوامل مهم وقوع تصادفات می باشد.

عبدی در پایان تصریح کرد: از مجموع تصادفات رخ داده، ۶۸ درصد تصادفات را خودروهای سواری، ۱۲۴ درصد را موتورسیکلت، ۹ درصد را وانت بار و ۵ درصد را کامیون تشکیل می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز