رییس هیئت ورزش های روستایی لرستان در گفت وگو با برنا:

مسئولین از ورزش های بومی ومحلی حمایت کنند /تنوع وجذابیت بالای ورزش های بومی ومحلی لرستان برای همه گروه های سنی

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۱۱:۱۹:۴۸
کد خبر: ۸۶۹۶۸۲
مسئولین از ورزش های بومی ومحلی حمایت کنند /تنوع وجذابیت بالای  ورزش های بومی ومحلی لرستان برای همه گروه های سنی
علی خاوری به خبرگزاری برنا گفت: انتظار داریم مسئولین شهرستانی از هیئت ورزش های روستایی استان در راستای برگزاری جشنواره های بومی ومحلی و احیا وارتقا ورزش های روستایی حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خاوری در حاشیه برگزاری جشنواره بازی های بومی ومحلی که به مناسبت دهه کرامت  ویژه مناطق سیل زده پلدختر در پارک ولایت این شهر برگزارشده بود،اظهار کرد:  این جشنواره  دومین جشنواره بازی های بومی ومحلی  بوده است که پس از سیل اخیر پلدختر توسط هیئت ورزش های روستایی  دراین شهر برگزار شد.

او  هیئت ورزش های روستایی وبازی های بومی ومحلی استان را پیشتاز در خدمت رسانی درکمک به  سیل زدگان پلدختری عنوان کرد وافزود: این هیئت با  ایجاد یک کمپ غذا وتوزیع روزانه بین 3 هزار تا 4 هزار غذای گرم در کنار توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان همراه مردم این شهرستان بود.

خاوری برگزاری جشنواره های روستایی وبازی های بومی ومحلی در مناطق سیل زده پلدختر را از دیگر برنامه های این هیئت در پسا سیل برشمرد،وتصریح کرد: بابرگزاری این جشنواره ها می توان علاوه بر ایجاد شادابی در بین مردم سیل زده باعث ارتقا فرهنگ بومی واحیای بازی های بومی ومحلی شد .

رییس هیئت ورزش های روستایی لرستان با بیان اینکه  این جشنواره با استقبال خوبی از طرف مردم خصوصا بانوان پلدختری روبرو شد،گفت: انتظار داریم مسئولین شهرستانی  از جشنواره های بومی ومحلی حمایت کنند ودر برگزاری این جشنواره ها پای کار بیایند تا گامهای بیشتری برای ارتقا فرهنگ بومی واحیا کردن این ورزش ها خصوصا در حوزه بانوان برداشته شود .

او با اشاره به ظرفیت های خوب ورزش های بومی فرهنگ کهن  لرستان، یادآورشد: ورزش های روستایی وبازی های بومی ومحلی منطبق با ارزش های اسلامی است و پتانسیل های ما در این ورزش ها به حدی است که جامعه هدف این هیئت می تواند در تمام رده های سنی از کودکان گرفته تا بزرگسالان   در بازی های مختلف شرکت کند.

 علی خاوری با تاکید بر نقش بازی های بومی ومحلی در جهت ارتقا سلامتی وشادابی در جوامع محلی ، خاطر نشان کرد: هیئت ورزش های روستایی وبازی های بومی ومحلی برای رشته های مختلف مخاطب دارد وباتوجه به جذابیت رشته ها و تنوع آنان  توانایی جذب همه مخاطبان در هر گروه سنی را دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز