مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بهشهر:

حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی عملی زن مسلمان در عفاف و حجاب است

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۲:۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۷۰۰۸۳
حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی عملی زن مسلمان در عفاف و حجاب است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بهشهر گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی عملی زن مسلمان در عفاف و حجاب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدخلیل یوسف‌نژاد ضمن تبریک دهه کرامت، با اشاره به هفته عفاف و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: حجاب نشان دهنده حضور بانوان مسلمان در اجتماع با حفظ حریم و جایگاه‌شان می‌باشد چرا که زن یک موجود لطیف که مظهر جمال خلقت الهی است.

وی افزود: در روایات اهل بیت آمده زن ریحانه است و اسلام می‌خواهد این گوهر گرانبها در گنجینه حجاب مستور باشد تا از آفات و از دسترسی گوهر دزدان و گوهر شکنان نااهل مصون باشد لذا ناگفته نماند حجاب تنها حق زن نیست بلکه حجاب حق‌الله است و همه موظف هستیم برای تحقق آن در اجتماع مجاهدت کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بهشهر با اشاره به سیره حضرت فاطمه زهرا (س) ایشان را به‌عنوان الگوی عملی زن مسلمان در عفاف و حجاب دانست و خاطرنشان کرد: بانوی بزرگ اسلام نمونه کامل یک زن در عفاف گفتار، عفاف نگاه، عفاف پوشش و عفاف کردار است و سیره زندگی ایشان در همه ابعاد برای جامعه الگو است.

وی در ادامه عنوان کرد: اصحاب رسانه یکی از تاثیرگذارترین اقشار برافکار و رفتار یک جامعه هستند لذا حضور بانوان محجبه در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نه تنها سایر بانوان را به رعایت حجاب برتر تشویق می‌کند بلکه اعتماد به نفس بانوان مومن محجبه در جامعه را نیز به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام یوسف‌نژاد عفاف و حجاب را عامل حفظ شرافت و گوهر گران بهای شخصیت بانوان دانست و اظهار کرد: واژه «مادر» نقش مهم و تاثیرگذاری در خانواده‌های ایرانی دارد لذا مادران مومن، مهد تربیت فرزندان صالح می‌باشند و نهاد خانواده سکاندار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جوانان در جامعه محسوب می‌شود و نخستین محیط آموزشی و تربیتی انسان همین محیط خانوادگی می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب سدی برابر نفوذ دشمنان است، عنوان کرد: مردمان جهان ملت ما را به‌عنوان ملتی عفیف، نجیب و خانواده دوست می‌شناسند و دشمن می‌داند که اگر حیای ایرانی را هدف قرار دهد، خانواده را هدف قرار داده و این مسئله را به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی خود قرار داده‌اند اما بدانند راه به جایی نخواهند برد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بهشهر در پایان با بیان اینکه انسان عفیف آنچنان قدرت بر نفس پیدا می‌کند که صفات عالی الهی از درونش جوشش پیدا می‌کند و در بیرون ظاهر می‌شود، خاطرنشان کرد: در مقابل بی‌حجابی ثمره و میوه بی‌عفتی و بی‌بند و باری می‌باشد که رذایل و پستی آن در ظاهر به صورت ناهنجاری ظاهر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز