معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گلستان:

شناسایی ۲۵۰ کودک کار و خیابانی در سطح شهر گرگان

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۵:۴۲:۳۳
کد خبر: ۸۷۰۸۵۲
شناسایی ۲۵۰ کودک کار و خیابانی در سطح شهر گرگان
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گلستان گفت:از سال 92 تا کنون 250 کودک کار و خیابانی در سطح شهر گرگان شناسایی شده اند که در حال حاضر نیز به مراکز ما مراجعه و خدمات دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مریم معصومی معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه 80 درصد کودکان کار استان جزء اتباع بیگانه هستند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی توانایی مستمری بگیرکردن این کودکان را به دلیل عدم مجوزهای لازم این افراد جهت دریافت مستمری از سازمان بهزیستی ندارد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی تلاش میکند با توانمند سازی این کودکان و خانواده های آنها از وارد شدن این کودکان به چرخه آسیب پیشگیری نماید.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گلستان گفت: مرکز توانمند سازی کودکان کار با همکاری سایر دستگاه ها برنامه های غنی سازی اوقات فراغت و همچنین آموزش در زمینه های مختلف را برای این کودکان در نظر گرفته است.

وی همچنین بیان داشت: بایستی با نظارت دادگستری اتباع بیگانه که اقدام به دریافت شناسنامه میکنند از کشور اخراج و آنهایی که دارای کارت تردد هستند موظف به رعایت حقوق کودکان شوند.

معصومی تصریح کرد: از سال 92 تا کنون 250 کودک کار و خیابانی در سطح شهر گرگان شناسایی شده اند که در حال حاضر نیز به مراکز ما مراجعه و خدمات دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: استان گلستان در جمع آوری متکدیان و عدم پذیرش اتباع خارجی و افغان بسیار ضعیف عمل کرده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان گلستان در خصوص سامانه طلاق به خبرنگار برنا گفت: متقاضیان طلاق از طریق ثبت نام در این سامانه دادخواست طلاق میدهند و بر حسب نوع طلاق به مراکز مشاوره ذیصلاح ارجاع داده میشوند که این طرح در روز پنجشنبه 27 تیر با حضور معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور راه اندازی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز