چگونه از اصالت کالاهای مصرفی اطمینان حاصل کنیم؟

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۰۴:۴۲
کد خبر: ۸۷۱۳۶۶
چگونه از اصالت کالاهای مصرفی اطمینان حاصل کنیم؟
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: شهروندان باید از طریق سامانه اینترنتی تی‌تک نسبت به سلامت و اصالت کالای مصرفی اطمینان حاصل کنند تا کنترل بر عرضه محصولات دقیق‌تر صورت گیرد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی خداویسی در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور که در محل سالن اجتماعات غذا و داروی علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای آگاه سازی شهروندان نسبت به شناخت محصولات سلامت محور  آموزش و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، آموزش و پرورش و خلق مقالاتی در این خصوص ضروری است.

وی با بیان اینکه شهروندان باید از طریق آدرس اینترنتی تی‌تک نسبت به سلامت و اصالت کالای مصرفی اطمینان حاصل کنند، خطاب به معاونت غذا و داروی علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: اگر همانند کشورهای توسعه یافته اتصال به این سامانه انجام و این امر به صورت قانونی اجرا شود، بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع و کار دقیق‌تر پیش می‌رود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خطاب به دستگاه‌های زیربط عنوان کرد: وضعیت ثبت انبارها در سامانه انبارها را مشخص کنید تا کارها نظام‌مند و قانونی پیش برود.

خداویسی اذعان داشت: کنترل و نظارت محصولات سلامت محور در شهرستان‌های مرزی باید در قالب یک برنامه بلندمدت مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت شاهد افزایش تخلفات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بحث ما در مورد محصولات سلامت محور فقط قاچاق نیست، چراکه داروهای قاچاق علاوه بر زیانی که به چرخه اقتصادی سلامت مردم را هم به خطر می اندازند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به لزوم برخورد شدید با عرضه کنندگان داروهای قاچاق و تقلبی در شهرستان‌های بانه و مریوان تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص جدی عمل کرد و به فکر چاره قطعی بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز