۳۲ واحد تولیدی نمونه در قزوین تجلیل شدند

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۳:۵۲
کد خبر: ۸۷۲۲۳۶
۳۲ واحد تولیدی نمونه در قزوین تجلیل شدند
۳۲ واحد تولیدی و صنعتی نمونه در قزوین روز چهارشنبه به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛در این مراسم که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رییس کل دادگستری، محمد قاسمی دادستان قزوین و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

در ادامه این مراسم از یک واحد ایثارگر نمونه، یک واحد نمونه معدنی، سه واحد پیشکسوت نمونه صنعتی و معدنی، چهار واحد نمونه صنعتی، ۲ واحد مکتشف بهره بردار نمونه معدنی، یک بانوی کارآفرین، سه واحد فنی و مهندسی دانش بنیان و تحقیق و توسعه و ۱۷ واحد نمونه صنعتی تجلیل به عمل آمد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در این مراسم با تشکر از همراهی های مسئولان در کارگروه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی گفت: اگر این همراهی ها نبود حل بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی با مشکل بر می خورد.

سعید نبیل افزود: همراهمی همه دستگاه های خدمات رسان و موسسات مالی و اعتباری موجب شده بسیاری از مشکلات صنایع مرتفع شده و راه توسعه صنعت و معدن استان هموارتر شود.

وی گفت: تکریم از واحدهای صنعتی نمونه، مراسمی نمادین برای تقدیر از تمامی تلاشگران این حوزه است و مشکلات این حوزه در تمامی ایام سال برای رسیدن به رونق تولید پیگیری می شود.

نبیل افزود: ایجاد ارزش افزوده، ارز آوری و ایجاد اشتغال مولد بدون ۲ بخش صنعت و معدن متصور نیست و همین موضوع اهمیت توجه به صنعت و معدن را صدچندان می کند.

وی اضافه کرد: فرهنگ قزوین بی تاثیر از صنعت نبوده است و به خوبی می توان هماهنگی فرهنگ استان را با تجارت و کشاورزی غنی مشاهده کرد که امروز به عنوان یک قطب اقتصادی جایگاه ویژه ای در کشور به دست آورده است.

این مسئول افزود: وجود ۲۰ ناحیه، چهار هزار مجوز بهره برداری، هزار و ۷۰۰ مجوز تاسیس طرح های صنعتی و معدنی و ۲۵۰ مجوز معدنی همه از ظرفیت های خاص استان هستند که حل مشکلات آنها توجه ویژه را می طلبند.

وی گفت: حوزه تولید با مشکلات جدی مواجه است که از جمله آنها تامین نقدینگی، نیاز مبرم به نوسازی، رفع هزینه های بالاسری و حل مشکلات صادارت است که باید با همت جمعی برای رفع آنها اقدام کرد.

نبیل اضافه کرد: توسعه تولید، تکمیل طرح های نیمه تمام، بهره برداری از واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالا، صادرات به ۱۵ کشور همسایه ایران، توسعه صنایع معدنی و تولیدی، توسعه شرکت های دانش بنیان، کاهش وابستگی به فناوری های نوین و مدیریت بازار از جمله سیاست های صنعت استان است که مورد پیگیری و اجرا قرار خواهند گرفت.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز