راه اندازی سامانه نما پلیس آگاهی از امروز

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۲:۱۶:۵۴
کد خبر: ۸۷۵۵۰۹
راه اندازی سامانه نما پلیس آگاهی از امروز
سامانه نما در بستر اینترنت از سوی پلیس آگاهی زنجان راه اندازی شده و مالباختگان با ورود به سایت پلیس به نشانی www.polic.ir و با مراجعه به قسمت اموال کشف شده و وارد کردن مشخصات کالای مسروقه، اموال متعلق به خود را شناسایی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این رابطه گفت: سامانه نما (نمایشگاه اموال مجازی) به منظور قرار گرفتن در معرض دید، شناسایی صاحبان کالاهای کشف و ضبط شده و تحویل آن به مالباختگان، راه اندازی شده است.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز چهارشنبه گفت: در مواردی که مالک اموال کشف شده مشخص نیست یا سارقان قادر به معرفی مالباختگان نیستند این اموال از طریق ثبت در سامانه نما در معرض دید قرار می گیرد تا صاحبان کالاهای مسروقه شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه کد و شماره سریال اموال به سرقت رفته مکشوفه از سوی پلیس در این سامانه به صورت متمرکز ثبت تا به صاحبان آن عودت شود، تصریح کرد: ضروری است تا شهروندان شماره سریال اموال خود را یادداشت کنند تا پس از سرقت و کشف آن توسط پلیس، از طریق این سامانه مال خود را شناسایی و نسبت به دریافت اموال اقدام کنند.

رحمتی اظهار داشت: به حداقل رسیدن هزینه های ناشی از حفظ و نگهداری اموال مسروقه کشف شده، پیشگیری از وارد آمدن آسیب به اموال مالباختگان، شناسایی سریع و غیرحضوری اموال مسروقه از سوی مالباختگان و کمک به پلیس در جهت شناسایی دقیق محل و زمان وقوع سرقت ها، ازجمله مزایای راه اندازی سامانه نما است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان ادامه داد: در راستای افزایش ایمنی منازل، پیشگیری و جلوگیری از سرقت در زمان هایی که شهروندان در مسافرت به سر می برند بهتر است از قفل های مناسب و پیشرفته، نرده کشی پنجره ها، نصب دزدگیر و دوربین های مدار بسته جهت منازل خود استفاده کنند تا دسترنج چندین ساله با یک سهل انگاری توسط سارقان به یغما نرود.

رحمتی خاطرنشان کرد: از عموم مردم انتظار می رود از اموال متعلق به خود از زوایای مختلف تصویربرداری یا فیلمبرداری کرده و همچنین نسبت به یادداشت کد و شماره سریال کالاها اقدام کنند تا در صورت سرقت از سوی سارقان، آنها را به عنوان مدرک تطبیقی به پلیس ارایه دهند.

وی یادآور شد: راه اندازی سامانه نما از سوی پلیس آگاهی، به نفع مالباختگان و به ضرر سارقین و مجرمین است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز