کشت پسته برای نخستین بار در میاندوآب

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۱:۲۴:۰۰
کد خبر: ۸۷۸۸۵۲
کشت پسته برای نخستین بار در میاندوآب
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه توسعه کشت محصولات با نیاز آبی کم می‌تواند به پایداری تولید و رونق اقتصادی بخش کشاورزی کمک کند، گفت: در این راستا برای نخستین بار محصول کم‌آب‌بر پسته در این شهرستان کشت شده است.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی دیانتی در بازدید فرماندار میاندوآب از نخستین باغ پسته این شهرستان اظهار کرد: این باغ پسته در سطح 2.۵ هکتار از باغ های یک کشاورز میاندوآبی ایجاد و در آن، ۹۵۰ اصله نهال کشت شده است و در مجموع 3 و نیم هکتار باغ پسته در سطح شهرستان وجود دارد.
وی اضافه کرد: برای آبیاری این باغ نیز از سیستم آبیاری قطره ای استفاده شده که در کاهش مصرف آب بسیار مهم است.
دیانتی با بیان اینکه جهت تأمین بخشی از برق موردنیاز این باغ، از پنل خورشیدی استفاده شده است، اظهار کرد: بکارگیری فنون جدید علمی در این باغ سبب شده در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی قابل توجهی صورت گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: کشت یکهزار مترمربع زعفران نیز در جوار این باغ پسته از دیگر  اقدامات این باغدار پیشرو است.
این مسئول اذعان کرد: تغییر الگوی کشت با رویکرد کاشت محصولات کم آب ‌بر از جمله گیاهان دارویی یکی از اهداف و راهکارهای مقابله با پدیده خشکسالی است.
وی خاطر نشان کرد: میاندوآب با وجود صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری گیاهان، ظرفیت افزایش کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی را دارد که از دیرباز در این منطقه کشت می‌شود.
لازم به ذکر است که 31 هکتار از اراضی این شهرستان طی سال زراعی گذشته به زیرکشت گیاهان دارویی رفته که شامل سه هکتار گل محمدی، چهار هکتار زعفران، ۹ هکتار بادرنجبویه (بادرشبو) و نعنای فلفلی و ۱۵ هکتار سنجد است.
میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش ۹۵۰ هزار تن شامل ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز