قزوین به عنوان شهر بدون متکدی در کشور معرفی شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۲:۴۴:۴۳
کد خبر: ۸۷۸۹۲۰
قزوین به عنوان شهر بدون متکدی در کشور معرفی شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: شهرداری در کنار دستگاه های مرتبط باید تلاش کنند تا قزوین به عنوان شهر بدون متکدی در سطح کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز چهارشنبه در نشست ساماندهی متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر افزود: قزوین شهری دارای سابقه فرهنگی و تاریخی است و شهرداری باید تلاش کند تا این شهر در کشور به عنوان شهری بدون گدا و کودک کار معرفی شود.

وی در خصوص جمع آوری متکدیان با همکاری شهرداری گفت: ضروری است که این اقدام به طور جدی و با تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی و سازمان های مربوط در اولویت قرار گیرد.

بیدخام به مدیریت و اهتمام مسئولان در خصوص جمع آوری متکدیان اشاره کرد و گفت: با وجود این رویکردها انتظار می رود، قزوین با همکاری و همراهی مردم، انجمن های خیریه، سازمان های خدماتی و حمایتی به بهترین شکل به شهری پاک، بدون متکدی و کودک کار تبدیل شود.

بیدخام با تاکید بر اینکه طبق قانون تکدی گری و سوء استفاده ابزاری از کودکان جرم محسوب می شود، اظهار داشت: حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح معابر و چهارراه ها، چهره ناخوشایندی در فضای شهری ایجاد می کند که حل این معضل نیازمند مدیریت و اقدامات هوشمندانه دستگاه های اجرایی است.

این مسئول همچنین گفت: وضعیت متکدیان و کودکان خیابانی باید پس از شناسایی از نظر نیازمند بودن بررسی شود تا در صورت اثبات از طریق دستگاه‌های حمایتی و انجمن‌های خیریه مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: آنچه در این ساماندهی بسیار حائز اهمیت است حمایت، توانمندسازی و مهیا کردن شرایط لازم برای بازگشت این افراد به خانواده و جامعه است که باید مورد توجه دستگاه های اجرایی و مسئول مربوط قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد از هفته آینده طرح جامع جمع آوری متکدیان و ساماندهی کودکان کار با مدیریت فرمانداری و شهرداری قزوین عملیاتی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز