معاون حمل و نقل خراسان شمالی خبر داد:

استان مرزی ما؛ فاقد مجوز ارسال مستقیم کالا به خارج از کشور است

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۱:۳۷:۴۵
کد خبر: ۸۸۰۴۶۹
استان مرزی ما؛ فاقد مجوز ارسال مستقیم کالا به خارج از کشور است
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی گفت: این استان با وجود داشتن مرز مشترک اما فاقد مجوز ارسال مستقیم کالا به خارج از کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سعید سبحانی گفت: خراسان شمالی به علت نداشتن مرز مجاز در زمینه حمل و نقل کالا، مجوز ارسال مستقیم بار را به خارج از کشور ندارد و به صورت ترانزیتی از سایر استان ها ارسال می شود به همین دلیل آماری در زمینه ارسال محصولات به خارج از کشور نداریم.

سبحانی افزود: کالاهای ارسالی خراسان شمالی به خارج کشور از طریق گمرگ مشهد انجام می شود.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی جابجا شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی عنوان کرد: این تعداد کالا در قالب ۲۴۳ هزار سفر باری از مبدا خراسان شمالی به سایر نقاط استان و کشور حمل شده است.

سبحانی مطرح کرد: طی سال گذشته ۷۶ هزار سفر باری داخلی و ۱۶۷هزار سفر باری برون استانی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی انجام شده است.

وی محصولات ارسال شده از خراسان شمالی را شامل دو بخش صنعتی و کشاورزی اعلام کرد و افزود: تولیدات صنعتی شامل سیمان، گچ و دیگر محصولات و در بخش کشاورزی محصولات دامی، گندم و ... ارسال شده است.

وی با بیان اینکه میزان جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل خراسان شمالی طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه چهار درصد رشد داشته است، اظهار کرد: خراسان شمالی با این حجم جابجایی کالا یک ۱.۱ دهم درصد از حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز